Schaapjes tellen, paradigms, wijntjes en... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Schaapjes tellen, paradigms, wijntjes en... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Schaapjes tellen, paradigms, wijntjes en...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 April 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

campagne voeren. Tsja, jullie willen het niet geloven, maar ik ben op dit moment campagne aan het voeren om als internationaal vertegenwoordiger zitting te nemen in de Student Village Association. Nou moet je dat campagne voeren hier in de Student Village niet heel erg serieus nemen; mijn campagne bestaat uit een poster in elk blok met 'Vote for Linda!' (omdat Sandy me zat te stangen dat ik in ieder geval iets moest doen) en een speech afgelopen zondag van 30 seconden waarom ik dat wilde doen. Pablo, mijn salsa en merengue 'leraar' (hij is 17) gaat voor dezelfde positie. We zullen zien wat het wordt... Hij is redelijk populair hier, dus we moeten maar even afwachten.
Oh, wat de Association doet? Is niet echt spannend, maar lijkt me wel leuk. Ze organiseren het jaarlijkse bal en allerlei feestjes enzo. Leek me wel lachen.

Van het weekend heb ik niet veel meer gedaan dan aan mijn opdracht over 'Wat is onderzoek?' gewerkt en onder het genot van een wijntje (ja, ik hoor jullie denken: Linda drinkt toch helemaal geen wijn? Nou, dat ben ik hier nu aan het leren drinken onder invloed van mijn huisgenootjes, haha!) op de bank gefilosofeerd over het leven. Kan het woord paradigm niet meer horen, maar het is bijna af gelukkig. Ze hebben er vandaag naar gekeken en leek redelijk goed, dus hopelijk krijg ik hier wel een voldoende voor. Vond het redelijk lastig om zoveel informatie over abstracte dingen slechts te behandelen in 2000 woorden. Maar het zal allemaal wel weer goed komen (of niet mam?)

Oh ja, donderdag het concert van Jack Johnson! Ben echt helemaal fan van hem. Was echt super gaaf. Ik had echt nog nooit van hem gehoord (Jessica, hij speelt idd 12 mei in Amsterdam), maar het was echt helemaal top. Het concert duurde in totaal 5 uur, met nog twee andere grote artiesten (had ik ook nog nooit van gehoord)...In het fotoboek zijn wat foto's te vinden.

Vorig weekend had ik een uitje naar een typisch Nieuw-Zeelandse boerderij, inclusief schaapjes tellen voor prijzen, schapen vangen, schapen scheren (zie foto's)... erg toeristisch, maar de lunch was zoals gewoonlijk weer errug goed! Het eten hier is zo onwijs lekker! En het uitzicht weer niet te beschrijven!

Zoals beloofd zou ik jullie via foto's een indruk geven van mijn leventje hier en hoe het eruit ziet. Op een van de foto's (2031) kun je mijn flat zien. Mijn kamer is het eerste raam op de begane grond naast de deur. Op de volgende foto (2032) zie je het pleintje voor mijn kamer (is aan de linkerkant). Foto 2033 is gezien van de andere kant (mijn kamer is nu rechts) en kijk je op de eetzaal (waar iedereen zo ontzetten blij is met het eten dat ze er krijgen. Ik ben tenminste erg blij met onze keuken, zodat we zelf kunnen koken!). OP de laatste foto sta ik met mijn rug naar Student Village (2034) en zie je het RecCentre waar ik minstens 4 keer per week te vinden ben tegenwoordig om te squashen. Moet ook wel, met al dat lekker eten hier en vooral de lekker toetjes :)!

Ga vandaag maar eens vroeg naar bed, want al die gezellige avonden (zie foto's) zijn toch niet echt goed voor je. En dan 's ochtends om 9 uur weer squashen... Tsja, zou goed voor je moeten zijn... Donderdag weer eens lekker uitslapen :)!

Ok, take care!
Liefs

Ps. Zal wel weer even duren tot het volgende verhaal, want vlieg volgende week woensdag voor 10 dagen naar het zuidereiland. Heb er echt super veel zin in!

  • 12 April 2005 - 10:23

    Pap En Mam:

    Hallo Lin,
    Krijg haast medelijden met je; wat heb je het druk met reisjes,concerten bezoeken, campagne voeren en wijn drinken, o ja en natuurlijk je studie. Je onderkomen ziet er goed uit op de foto, maar waar zijn de foto's van je kamer zelf?
    Had ook wel een foto van je willen zien tussen de schapen, maar helaas. Succes met je campagne en veel plezier op het Zuidereiland.
    Veel liefs en xxx

  • 12 April 2005 - 10:24

    Pap En Mam:

    Vergeet je de echte Nw. Zeelandse kiwi niet voor Reinder zijn verjaardag?
    xxx

  • 12 April 2005 - 10:27

    Piet:

    Ziet er weer goed uit Lin! Maar inderdaad, waar zijn de foto's van je kamer zelf? En heb je zelf ook schapen geschoren?
    Veel plezier op het Zuidereiland! Liefs, piet

  • 12 April 2005 - 11:16

    Roelof:

    Hey linda,

    lekker dat je het zo naar je zin hebt joh :)

    Succes alvast met campagne voeren en veel plezier op het zuidereiland!

    x Roelof

  • 12 April 2005 - 12:14

    Paul:

    Klinkt behoorlijk exotisch en uitdagend!! je vermaakt je wel!!! Stuur nog een uitgebreide mail!!

    liefs

  • 13 April 2005 - 07:15

    Martin:

    Hoi Linda,
    maar goed dat ik daar niet zit met al die lekkere hapjes en toetjes want ik houd niet van squashen. Heb je al van die lekkere struisvogelbiefstuk (leuk scrablle-woord) gehad? Mooie flat hoor. Dat lijkt erop! Veel plezier op het zuidereiland.
    Latex!

  • 13 April 2005 - 09:40

    Margreet:

    Lieve Lin,

    ben nog steeds erg jaloers, al mag ik misschien niet zeuren. Wat gebeurt daar allemaal dat ze je aan de wijn krijgen? Kun je trouwens een foto van die poster 'vote for Linda' opsturen? Dan print ik hem uit en hang hem hier aan de muur. Succes met de campagne,

    liefs Margreet

  • 13 April 2005 - 09:55

    WENDY:

    HE LIN ECHT SUPER DIE SCHAAPJES TELLEN EN WIJN DRINKEN IK DRINK ER DIT WEEKEND EEN OP JE KUNNEN WE SAMEN DRINKEN GEZELLY. NOU MAM IS AL AAN HET AFTELLEN ZE WIL ZO GRAAG....BIJ ONS OOK ALLES GOED EN STUUR NOG WEL WEER EEN KEER EEN LANGERE EMAIL...XXXWEN

  • 14 April 2005 - 07:55

    Robine:

    Hoi Lin,
    Wat een mooie verhalen allemaal, jij doet echt meer dan je in 24 uur per dag kunt doen hoor! Adem in... adem uit... Maar geniet er lekker van enne.. kan ik ook 'voten voor Linda'?? Mijn stem heb je hoor, je kunt toch wel op tegen een 17-jarige salsa-dude?? Succes!

    liefs Robine

  • 15 April 2005 - 11:12

    Maaayy:

    heey lindje
    alles is hier ook oke!! ik dagt dat ik de enige was die het zo druk hat...maar uU begint me aardig in te halen:D. oja kheb ook nog een wedstrijd gehad en k was eerste met 187 punten...volgend weekent gaan we naar texel ..heb er egt heel erg zin in.. nou veel plezier daaro verder nog en we horen het wel weer
    liefs CAAAAMEN

  • 16 April 2005 - 18:05

    Marije Die Ook Naar Hamilton Gaat:

    Hey Linda, Leuke site. Je kent me niet, maar ik zag bij toeval je site en ik zag dat je ook in Hamilton woont. Ik kom hier ook te wonen vanaf begin mei, ik word er au pair. Vorig jaar was ik al eens in Nieuw Zeeland en vond het er geweldig, vandaar dat ik nu wat voor langere tijd. Stuur me eens een mailtje als je wilt: marijeveerbeek@hotmail.com

    Groetjes Marije

    www.marijeweeropreis.waarbenjij.nu

  • 18 April 2005 - 12:57

    Silvia:

    hee zus! hoop dat je het naar je zin hebt gehad op het zuider eiland, wacht in spanning op de foto's!! kus sil

  • 19 April 2005 - 10:24

    Lea Vissers:

    Hai Lin,

    Wat leuk om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Wat een activiteit, 4 keer in de week squachen!! Goed hoor, jij keert vast met een topconditie terug. Hier in Breda/Tilburg is ook alles prima. Heb het momenteel vrij rustig met mijn studie, maar moet over een paar weken weer druk aan de slag voor mijn laatste tentamens dit jaar. Nou Lin, houd me op de hoogte van al je spannende verhalen.

    Dikke kus,

    Lea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 31731

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: