Geen paashaas en paaseitjes... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Geen paashaas en paaseitjes... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Geen paashaas en paaseitjes...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 April 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

maar wel heel mooie stranden, zonsondergangen en -opkomsten, roadtrips door een ondenkbaar mooi landschap... Dus hoewel ik eerst wel heel even triest was dat Pasen dit jaar niet zo zou zijn als anders - met alle mooie paasversieringen; nu weet ik pas was ik mis Mam ;) - was mijn teleurstelling al snel over. Het is namelijk best leuk om pasen eens in een andere omgeving te vieren en vlakbij het Treaty House eieren te koken op een campinggasstelletje om toch nog een beetje dat Pasengevoel vast te houden!

We (Bodo, Andreas, Sarah, Fred en ik --> zie foto) hebben in die vijf dagen heel veel kilometers gemaakt in mijn autootje (1600!, maar hij doet het nog steeds!) - en hoewel dat naar mijn idee een beetje te veel was en ik het de volgende keer zeker anders zou doen - was het ook zeker de moeite waard. Eerst via de oostkust van Coromandel omhoog om via de westkust weer naar beneden te gaan... Vervolgens via hectisch Auckland via de Oostkust van het Northland naar de Bay of Islands (Ria, wil heel graag weer terug naar Paihia, want daar is onwijs veel te doen en ik heb helaas niets gedaan...:(), helemaal naar het meest noordelijke puntje van NZ, Cape Reinga (foto met wegwijzerborden...), en via de westkust weer naar beneden waar we onderweg nog hebben gesandboard and quad gereden op Ninety Mile Beach! Was echt super cool: scheuren over het strand met de wind door je haren... nou ok, ik had een helm op, dus dat is niet helemaal waar...

Onderweg in Waitangi nog wat cultuur gedaan. De belangrijkste gebeurtenis in de geschiedenis van NZ is het tekenen van de Treaty of Waitangi, dus moest ik wel even naar de plaats waar dat gebeurd was. De anderen wilden eerst niet (?!?!?), maar waren achteraf blij dat ze het toch gedaan hebben. Op 1 van de foto's is de vlag te zien waaronder de Treaty is getekend met op de achtergrond The Treaty House.

Hoewel ik waarschijnlijk niet weer met 5 mensen zoveel kilometers zal reizen - ga volgende keer waarschijnlijk in mijn eentje -was het zeker overweldigend mooi. Is moeilijk om in woorden te beschrijven, daarom laat ik het voor nu bij de foto's van super mooie landschappen, geweldige watervallen en stranden die je normaal alleen op televisie ziet...

Helaas nu nog steeds onwijs last van mijn rug door het slapen op de grond en in de auto - beetje jammer - dus squashen staat even op een laag pitje. Begin maandag weer. Moet trouwens ook wel redelijk wat doen nu voor school, dus is niet zo heel erg. Sommige readings zijn trouwens wel erg saai :( dus dat is een beetje jammer!

Gisteren weer een salsa/merengue les gedaan: was echt super leuk. Kon de hele avond blijven dus heb ook nog wat Latin Rock en Tango geleerd. Erg geestig! Op zich niet heel moeilijk, maar je moet even wennen aan de signalen, zodat je weet welke voet je waar moet zetten. Volgende week helaas niet, want dan ga ik naar een concert in Auckland; Jack Johnson: heb nog nooit van hem gehoord, maar mijn huisgenootjes waren helemaal lyrisch over hem, dus tsja... en een concert is altijd leuk toch?

Hoop dat jullie pasen allemaal leuk was en zal volgende keer wat foto's plaatsen van hoe het er hier uitziet (kamertje, flat, campus...).

Take care,
Liefs

ps. Meer foto's zijn te zien op lindaroggen.whereareyou.net (kon er hier maar 10 plaatsen helaas)

pps. Thanks voor alle info over St Patricksday. Ben weer helemaal op de hoogte!

  • 01 April 2005 - 06:47

    Pap En Mam:

    Hallo Lin,
    Echt jammer dat jullie niet zoveel hebben kunnen doen, maar idd kun je gelukkig met Ria de schade nog inhalen, behalve die paaseitjes dan haha. Maar je weet pas wat je mist als het er niet is he? Heb je ons paaspakketje niet gekregen? Echt mooie foto's weer, helemaal die 2138. Zal nog even op de site van jay en maaike kijken, die hebben een aparte site voor hun foto's; hoor je dan nog!
    Veel liefs en xxx

  • 01 April 2005 - 07:09

    Mam:

    P.S. Voor meer fotoruimte kun je terecht op www.picturetrail.com.
    xxx

  • 01 April 2005 - 09:02

    Piet:

    Mooie foto's Lin! Vooral die charmante met je helmpje op... ha ha

  • 01 April 2005 - 13:24

    Martin:

    Hoi nicht,
    Blij dat er weer nieuws van je op staat! Inderdaad, die helm staat errug leuk (hahaha, 1 april!) keep in touch!

  • 01 April 2005 - 13:39

    Pluimpje:

    He Lin, wel grappig om te zien dat je het bericht al op deze site hebt gezet, terwijl dat tijdstip bij ons nog moet komen. Mooie foto's, maar wie zijn die twee met de helm op (misschien heb ik dat verhaal gemist ;-(. Swingende heupjes? niet van je verwacht, maar leukd at je het naar je zin hebt. Het is hier ook bijna weekend! liefs uit Arnhem.

  • 01 April 2005 - 13:39

    Pluimpje:

    He Lin, wel grappig om te zien dat je het bericht al op deze site hebt gezet, terwijl dat tijdstip bij ons nog moet komen. Mooie foto's, maar wie zijn die twee met de helm op (misschien heb ik dat verhaal gemist ;-(. Swingende heupjes? niet van je verwacht, maar leukd at je het naar je zin hebt. Het is hier ook bijna weekend! liefs uit Arnhem.

  • 01 April 2005 - 14:08

    Manon:

    He linnie
    super cool al die verhaaltjes,
    heb ze ff gecopieerd en ga ze nu uitgebreid lezen, mag op mijn werk niet te lang op hotmail!!!
    ik mail je binnenkort wel even wat uitgebreider met meer info!!!
    -x- non

  • 03 April 2005 - 10:33

    Tan:

    Hi linnie,
    vond het echt super even lekker bij te kletsen en te horen hoe alles in je leventje gaat daar! Geniet lekker verder..dikke knuffel, Tannie

  • 04 April 2005 - 12:23

    Jody:

    he jij daar in verweggiestan ik ben blij dat het goed met je gaat. het is ook erg leuk vermaak. ik zit namelijk op school en is dus niet erg boeiend dus je verhaaltjes zijn heel erg welkom. he je moet mama ook maar even leren dansen zal ze leuk vinden. misschien vindt ze nogwel een leuke kerel en kan ze daar mee gaan dansen. trouwens leuke foto's en coole auto. ikzelf moet nog even door sparen, maar de fiat seicento doet het prima en straks als mama bij jouw is heb ik hem voor mezelf bedankt he. liefie heel veel plezier nog en sterkte met school.

  • 04 April 2005 - 19:59

    Wendy:

    he lin...
    ja wij hebben de paasdagen al weer achter de rug leuk om ff weer van je te horen ik weet eigenlijk niet of je mijn berichtjes wel krijgt maar anders heb ik een leuke tijdsbeteding gehad...ff wat update bij ons thuis de verbouwing vordert al lekker we hebben zondog de schuur afgebroken en wachten nu ff op de goederen als je terug bent moet je echt marr een keer komen kijken..hi hi dat duurt echt nog eeuwen maar mam heeft er al zin in ze heeft het er konstand over..leuk man wat een ervaring nou genoeg over ons we horen wel weer van je dikke kus wendy en bas

  • 06 April 2005 - 18:44

    Suus En Nicky:

    he lieve nicht,
    leuk dat je het nog steeds na je zin hebt leuke foto's! nou nicky en ik hebben ook een vakantie geboekt naar turkye dus wij mogen 8 dagen van de zon genieten(maar jij wat langer hihi)
    heel veel plezier en tot de volgende nieuws brief.

    veel liefs dikke kus
    suus en nicky

  • 08 April 2005 - 13:09

    Jessica:

    Jack Johnson! ik wordt gek! ik ken hem ook niet, maar al mijn vriendinnen hebben het er ook stteds over! Volgens mij komt hij binnenkort naar paradiso oid, want ze hebben allemaal kaartjes gekocht en zijn helemaal blij..... veel plezier! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 31737

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: