Upstate New York & Boston - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Upstate New York & Boston - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Upstate New York & Boston

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 April 2009 | Verenigde Staten, Greenville

Voordat ik begin aan mijn volgende vakantie (ja, ik weet het, zwaar leven haha), even een update over de afgelopen weken. Ik heb mijn presentatie gehad op NERR; het congres in Upstate New York. Ging niet helemaal als gepland, maar ach, al doende leert men. Mijn professor en ik hadden pas op het laatste momenten de (voorlopige) resultaten van mijn enquetes geanalyseerd en de avond voor mijn presentatie kwam ik erachter dat onze conclusies niet helemaal klopten. Moest dus nog snel wat laatste aanpassingend oen. Daarnaast wilde ik te veel vertellen in te weinig tijd (15 min) met als resultaat dat ik het framework voor mijn onderzoek heb kunnen delen, maar heel erg snel door mijn resultaten moest gaan. Hierdoor kwam niet alles helemaal duidelijk over volgens mij. Nou ja, volgende keer beter. Heb de presentatie nog een keer gedaan in één van mijn klassen en toen ging het in ieder geval een stuk beter.

De ligging van het hotel en de congrescentrum was fantastisch; gelegen aan Lake George. Fantastische uitzichten! Jammer dat het bijna de hele tijd regende. Maar ach, je kunt niet alles hebben. Wat betreft de hele ervaring van het congres; ik heb zo'n idee dat verder onderzoek nog even uitblijft voor mij. Ondanks dat ik de academische wereld fantastisch vind en je hersenen op een hele andere manier worden uitgedaagd, denk ik dat ik toch meer op m'n plaats ben in een business setting. Maar wie weet... zeg nooit, nooit.

Vorig weekend ben ik in Boston geweest, waar ik twee van mijn vrienden uit Nieuw-Zeeland weer heb gezien: Sandy en Dave. Helaas moest Dana voor familie-omstandigheden onverwachts naar Wisconsin, dus haar heb ik helaas niet kunnen zien. Maar Sandra en Jelmer waren er ook en het was super leuk om weer een beetje van thuis om me heen te hebben! We zijn onverwachts beland in het Fenway Park; thuis van de Red Sox. Ik kwam rond 13.00 uur bij het hotel van San en Jelmer aan en had onderweg begrepen dat er een wedstrijd was om 13.30. Na een twee minuten durende wandeling besloten we om de mensen met Red Sox kleding te volgen en te kijken of er nog kaarten te verkrijgen waren. Na een beetje onderhandelen hier en daar, waren we dan toch binnen! Helaas is honkbal op zich heel erg saai (het is zooooooo'n langzaam spel) maar om dat een keer live mee te maken was fantastisch. Het is inderdaad als op tv met de meiden en jongens met buikbakken die snacks verkopen en mensen die op elk moment dat het maar mogelijk was een biertje gingen halen.

Verder hebben San, Jelmer en ik de volgende dag de Freedom Trail gelopen, waardoor we ongeveer heel Boston hebben gezien in een dag. Boston geeft je wel echt het gevoel in een stad te zijn, maar het is klein genoeg om het overzicht te houden. Sandy en ik hebben de eerste en de tweede dag heerlijk gegeten 's avonds. De tweede avond kwam haar huisgenootje ook nog en zijn we een drankje gaan doen in een bar waar ze klaarblijkelijk papieren hoedjes en ballonnen uitdelen. Die wilde ik natuurlijk ook wel. Het resultaat was dat ik de hele avond een ballon in mijn haar heb gehad tot het moment dat we weer thuis waren. Dus ik heb nogal wat vreemde blikken ontvangen op straat en in de metro, haha!

Zaterdag heb ik voornamelijk doorgebracht met Dave - ook al was hij veel te laat! haha! Helaas regende het en besloten we na een teleurstellend bezoek aan een kerk, uitgebreid te gaan lunchen (we hadden geen diner meer nodig die avond), een film te kijken en naar een comedy club te gaan. Dat was echt fantastisch! Ik heb zo hard gelachen! Ze hebben ook nog twee kaartjes verloot en raad eens wie de gelukkige was? Yep, ik... Heb het kaartje maar aan Sandy gegeven aangezien ik niet weet wanneer ik weer in Boston zal zijn... Hoop nog wel een keer, aangezien ik het een fantastische stad vond. Jammer dat ze geen programma voor mij hadden op een universiteit in Boston. Ach, je kunt niet alles hebben... Maar... dat zou wel fantastisch zijn geweest!

Afgelopen woensdag hadden we het jaarlijkse diner van mijn faculteit en mijn professor moedigde mij aan om daar bij aanwezig te zijn, ook al voelde ik me niet optimaal (zie onder). Bleek dat ze die avond ook awards uitreikten en ik was verkozen tot 'outstanding graduate student 2008-2009' van Recreation and Leisure studies, gebaseerd op nominaties van mijn medestudenten en professoren. Cool he? Of.. betekent het dat ik gewoon heel erg goed ben in vrije tijd (om een aantal mensen alvast voor te zijn)? Haha!

Afgelopen week WEER een verkoudheid opgelopen. Is nog steeds niet helemaal over, maar denk dat het komt door mijn Hep B shot en de pillen die ik heb voor Typhoid voor mijn reis naar Zuid-Amerika deze zomer. Ik denk dat daardoor mijn immuunsysteem een beetje laag is deze week. Hoop wel dat het komend weekend helemaal over is, want dan vlieg ik naar Las Vegas. Yeah! Dan begint de 12-daagse rondreis met Mark aan de westkust. En als we terug komen in Greenville, dan zijn pap en mam hier. Yeah! En mag ik mijn apepakje aan voor de graduation ceremonie, hihi.

Ok, ga nu zo slapen en hoop dat ik me dan morgen beter voel.

Liefs

  • 20 April 2009 - 10:14

    Martin:

    Heey nicht,
    ik hoorde van je moeder dat je laptop het weer doet? Handig he, zo'n helpdesk op afstand hahaha.
    En je hebt zeke alle paaslekkernijen alweer op?
    Wat een belevenis om in zo'n enorm stadion een wedstrijd mee te maken.
    Oustanding graduate???? Dat is toch gewoon een nerd? hahahaha, 't is tóch een prijs ;-)
    Nog even volhouden daar, maar dat zal wel lukken met al die snoepreisjes en vakanties.

    Groetjes!

  • 20 April 2009 - 18:01

    Jody:

    hey lin
    wat leuk om weer 's een verhaal van je te lezen. en ben blij dat het goed met je gaat. gefeliciteerd met je titel!!haha toch leuk zulke onverwachte dingen. veel plezier op je volgende trip liefs jody

  • 21 April 2009 - 12:40

    Pap En Mam:

    Hoi Lin,

    Was idd weer een leuke onderbreking Boston en nu met Mark al weer over een paar dagen naar Las Vegas(niet teveel gokken...) en dan zie je eindelijk je liefste pap en mam weer! Valt voor je medestudenten vast tegen, hadden vast van die knappe ouders bij je in gedachten, haha.

    Liefs en XXX

  • 21 April 2009 - 18:36

    Maarten:

    Het gaat nu echt te ver!!! Weer een reis en nu langs de westkust. Ik ben stinkend jaloers.
    Maar goed, ga er lekker van genieten.

    Alvast super veel succes tijdens de graduation en ga er ontzettend veel van genieten, want het is echt een supermoment om mee te maken.


  • 21 April 2009 - 20:25

    Tini:

    gefeliciteerd met je outstanding graduate. geweldig gedaan. komende dagen veel plezier met mark en daarna met je ouders en je graduation.
    liefs.gert en tini

  • 22 April 2009 - 17:05

    Nathalie:

    Hey Linda,

    Wow te gek om je verhalen te volgen. Ik dacht dat je na NZ wel in NL zou blijven maar jij geniet er echt van he haha!! Ik heb de laatste paar dagen erge heimwee naar NZ - geen idee hoe het komt, mss wel door het zonnetje dat eindelijk is beginnen te schijnen in NL.
    Ik ben wel aant werk weer in NL (al 2 maandjes) ook bij Novotel, maar nu niet in NZ maar gewoon in Maastricht haha:-). Ook wel leuk hoor!! Wel fijn om ff thuis te zijn. Wat gaaf wat je allemaal nog gaat zien/doen. Geniet ervan meid!

    Groetjes uit Maastricht,

    Nathalie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Greenville

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 31595

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: