Back again! - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Back again! - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Back again!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Januari 2009 | Verenigde Staten, Greenville

Weer terug in Greenville na vier heerlijke weken in ons koude kikkerlandje. Nou ja, niet alleen in Nederland, want ik ben samen met Mark nog een weekje in Italie geweest. Ik weet het; tough life ;)!

Maar eerst even terug naar de laatste dagen voor mijn vertrek naar Nederland. De examens ben ik allemaal goed doorgekomen en zoals ze dat hier zo mooi zeggen, heb ik allemaal straight A's gehaald. Super relaxed dus. Daarna heeft Jill me meegenomen naar South West Carolina; naar de Blue Ridge Mountains. Was echt super mooi daar! Alex's (haar man) family heeft een super mooi huis in de bergen. Echt een fantastisch uitzicht! En wij mochten daar gewoon een paar dagen verblijven. Kan het zeker weten slechter hebben. We hebben verschillende dingen bezocht zoals het Biltmore (the largest home in America); een gigantisch huis wat in bezit is van de familie van der Bilt. Zoals jullie wellicht uit de naam opmaken, was dit van origine een Nederlandse familie. Wel grappig. Verder zijn we de ginger bread houses gaan bekijken in de Grovepark (groot hotel, maar eveneens een uniek gebouw), want er was een wedstrijd. Super grappig om alle creaties te bekijken. Ook zijn we lekker Asheville ingeweest en hebben we de plek bekeken waar Jill altijd een zomerkamp begeleidde en waar ze is getrouwd. Echt een super mooi uitzicht vanuit de kapel (zie foto)!

Het was heerlijk om weer even in Nederland te zijn. Ik heb de eerste kerstdag met Mark zijn familie gevierd en de tweede kerstdag met mijn familie inclusief gedichten, veel te veel cadeaus, en veel gelachen. Nieuwjaar heb ik samen met Mark in Florence gevierd. We zijn heerlijk een kleine week in Italië geweest en hebben steden bezocht, zoals Lucca, Siena en Pisa. Florence vormde onze basis en daar hebben we dan ook oudjaarsavond gevierd. We zijn de menigte gevolgd naar Piazza della Signoria (voornaamste plein in Florence) waar we een vuurwerk spektakel verwachtten. Of in ieder geval iets... Maar na twee of drie 'oehs' en 'aahs' als reactie op een paar vuurwerkpijlen, was het feest al weer over. Na een kleine 10 minuten vertrok iedereen weer en zijn wij dus ook maar weer gegaan. We zijn dus maar vroeg ons bedje ingedoken (aangezien het buiten ook eigenlijk best wel koud was), zodat we de volgende dag fit waren voor een dagje Venetie. Alles was dicht op 1 januari, en aangezien we al heel veel van Florence hadden gezien buiten, besloten we om naar Venetie te gaan. Mark wilde daar heel erg graag nog een keer naartoe en voor mij was het super om na een aantal jaren weer terug te zijn (aangezien ik daar in 2003 een half jaar heb gestudeerd). En tan, zoals je kunt zien heb ik genoten van een pizza slice van onze favoriete pizza tent. Nu moet je wel een beetje jaloers zijn... weet dat je er naar smacht ;)!

Het minder leuke van mijn bezoek aan Nederland was dat Donna (onze familiehond) is overleden. Ze is nog 8 geworden, maar helaas niet aan ouderdom overleden. Hoewel ik geen plannen had om tussentijds nog naar huis te gaan, denk ik dat ik dat sowieso maar niet meer doe aangezien er elke keer vervelende dingen gebeuren...

Nu weer langzaam wennen aan school, ook al moet ik vanaf morgen toch wel heel erg hard aan de bak als ik mijn scriptie op tijd af wil krijgen (en mijn overige vakken goed wil afronden dit semester), besefte ik net in mijn research methods les...

Houd me op de hoogte van al jullie leuke en minder leuke avonturen! Ik denk aan jullie.

Liefs

  • 15 Januari 2009 - 08:07

    Piet:

    Klinkt weer goed Lin! Veel succes met het volgende traject!
    xx

  • 16 Januari 2009 - 13:08

    Sandra:

    Hey Lin,
    Wat een mooie foto's! Zo zie je nog eens wat van de wereld ;-). Succes maar weer en ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    xxx

  • 21 Januari 2009 - 09:46

    Pap En Mam:

    Ha die Lin,

    Ben benieuwd wat het volgende tripje zal worden, haha. Vind het wel een beetje gemeen, zoals je bij die pizza kijkt; zo van Tan, zie je wel hoe ik er van kwijl en hoe lekker die is...., grapje.

    Succes met het voorbereiden van je presentatie!

    XXXXX

  • 30 Januari 2009 - 19:16

    Lin:

    Heei Lin,

    In de categorie...beter laat dan nooit!!!.... sorry ik lees mijn hotmail echt bijna nooit meer...
    Maar nu dus wel..dus dacht toch nog maar even reageren! Gaat goed hier, druk maar leuk met zijn viertjes en Twinkel, pas de bruidsbeurs weer gehad, die wij elk jaar organiseren... nu weer wat meer tijd dus!
    xx en geniet daar!!
    Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Greenville

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 31625

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: