The American Life... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu The American Life... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

The American Life...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 December 2008 | Verenigde Staten, Greenville

... inclusief Halloween, American Football, en Thanksgiving.

Halloween was eind oktober (eind oktober al weer?!?!) en was leuk om een keer mee te maken. Helaas niet al te spectaculair, maar ik zal jullie de foto van mij als non niet onthouden. Oh trouwens, de suggestie van de helm was ook een goede oom Martin; kwam iemand tegen die dat had en had hem bijna afgepakt :). Ben met de Oekraiense meiden naar een feest op school geweest (maar daar was niemand), naar een feestje bij iemand thuis (maar daar mochten we alleen in de tuin vertoeven in de kou; ook dus niet echt geslaagd), en naar de stad (waar we een half uur in de rij moesten staan voor een security check en ik concludeerde dat het tijd voor mij werd om naar huis te gaan aangezien alle café's en clubs toch al vol zouden zijn). Van alles dus wat meegemaakt, maar geen spectaculaire avond.

Heb voor het eerst van mijn leven een American Football game meegemaakt. En zeg absoluut niet dat het op rugby lijkt, want dan heb je alle Amerikanen op je nek zitten. Vreemd genoeg weet geen enkele Amerikaan waarom het 'Football' heet, terwijl je het met je handen speelt. Ik heb wat onderzoek gedaan en de meest logische verklaring is dat alle sporten die niet op een paard werden gespeeld, dus een link met de voeten hadden. Zo ook dus American Football. Anyway, college football is echt een sport waar heel veel mensen naartoe gaan. In het stadion zaten 40.000 supporters. En want doen al die supporters voor de wedstrijd? Tailgaten! Oftewel, veel drank in de achterbak en een kleine bbq mee, en dan in de kou een aantal uren (sommigen wel 6 uur van tevoren!) drinken en eten op de parkeerplaats bij het stadion. Was wel een cultuurshock, maar ook zeker interessant om een keer iets van mee te maken! Sommigen halen het niet om de wedstrijd bij te wonen, omdat ze te dronken zijn van het tailgaten, haha! Of ze vinden dat belangrijker dan de wedstrijd. Tsja, prioriteiten stellen...

Minnesota was super, maar wel koud (op sommige dagen rond de -6/-7 en het sneeuwde). Het was super leuk om Andrea (mijn huisgenootje uit Nieuw-Zeeland) weer te zien na 3 jaar. Ik heb veel te veel gegeten met Thanksgiving (zie foto), maar dat hoort geloog ik ook zo. Dus heb me goed aangepast ;). Verder heeft Andrea me Minneapolis, St. Paul, en Farmington en omgeving (waar ze woont) laten zien. Ook zijn we nog naar een Christmas Carol in het theater geweest. Was meer een musical uitvoering, dus helemaal top! Oh ja Monique, helaas is de flightback nu officieel overleden. Na een scheur aan de ene kant, is de rist inclusief mijn hangslotje op miraculeuze wijze verdwenen toen ik terug kwam uit Minnesota. Ook niet leuk! Maar zorg ervoor dat je een nieuwe krijgt. Beloofd!

Volgende week neemt Jill (klasgenootje) me nog een paar dagen mee naar de west kant van North Carolina, waar het heel erg mooi schijnt te zijn. Ben benieuwd! Jill heeft in ieder geval overal vrienden en familie wonen, dus hoef me geen zorgen te maken over slaapplaatsen. Slaapzakje mee en gaan... Nou ja, moet ook nog mijn hele koffer vol kerstcadeaus mee nemen die kant op, voordat ik terug vlieg. Familie, spannend wat er allemaal in zal zitten! Hihi!

Nog één les zometeen (in een restaurant; is beter dan een leslokaal volgens onze professor aangezien het om filosofie gaat) en dan alleen nog examens deze week. Moet dus wel goed komen. Heb ook eindelijk iets voor mijn assistantship mogen doen; nog geen 2 uurtjes data invoeren. Het was wel weer een opgave hoor ;). Nog even diep ademhalen en voordat ik het weet, land ik al weer in ons koude kikkerlandje om kerst te vieren.

Tot snel!
Liefs

  • 04 December 2008 - 08:30

    Piet:

    Je bent klaar voor carnaval :)!

  • 04 December 2008 - 18:44

    Diaan:

    Staat jou ook goed zo'n toga hihi Nu echt tot snel, XX

  • 05 December 2008 - 18:42

    Pap En Mam:

    Staat je wel hoor Lin, misschien moet je je carrière toch maar omgooien en het klooster in gaan, haha. Ben echt benieuwd naar die koffer met cadeautjes! Tot over een dikke week!
    Veel liefs en XXX

  • 08 December 2008 - 11:13

    Sil:

    Hé Nonnetje ;)

    Mooie foto hoor en zo onschuldig als je er ook bij kijkt...
    Waarom geen foto van de koffer met cadeautjes?? Hihi!
    Tot heel heel heel snel alweer!
    Veel plezier nog!

    Dikke (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Greenville

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 31616

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: