In the land of the squirrels... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu In the land of the squirrels... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

In the land of the squirrels...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

31 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Greenville

... is het morgen Haloween. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Wil het wel een keer meemaken, alhoewel ik niet zo´n fan ben van alle gekke verkleedpartijen. Die ene keer als koe in Mariaheide was een beetje traumatisch ;). Maar goed, we zullen zien... Ik vraag me af hoe anders het zal zijn dan carnaval in Nederland (lees: vreemde outfits en heel veel drank).

Maar squirrels zijn er echt heel erg veel! Eigenlijk voornamelijk op de main campus (waar de meeste faculteiten zijn gevestigd), maar daar kan een echte eekhoornfan echt uit zijn dak gaan. Kijk je links, zie je een eekhoorntje op zijn achterpootjes staan. Kijk je rechts, zie je eentje razendsnel een boom inrennen. Het is fascinerend... Helaas ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om dit op de gevoelige plaat vast te leggen.

Zag dat het al weer een maand geleden was sinds mijn laatste update. Na de rollercoaster ride thuis, ging die hier nog even verder. Projecten en midterms (examens) die ik had gemist of die die week gepland stonden moest ik allemaal maken en inhalen. Gelukkig kreeg ik voor het meeste wel een week uitstel om alles weer in te kunnen halen. Tegelijkertijd wilde ik alvast in het voren werken aangezien ik niet zo veel wilde doen wanneer Mark hier zou zijn. Dus die eerste paar weken heb ik veel uurtjes op mijn kamertje achter mijn computer gespendeerd en op bed of op de bank om artikelen te lezen (er was gelukkig ook nog een beetje een sociaal leven; jullie hoeven je niet direct zorgen te maken. Ik wist alleen toen nog niet wat er precies verwacht werd). Maar het heeft zich - tot nu toe - uitbetaald. Op alle drie mijn tentamens heb ik een 98 (van de 100) gehaald. Ben al 'uitgescholden' door één van mijn professors als een over-achiever :(. Ach, misschien heeft ie wel gelijk. Op mijn eigen manier ben ik misschien wel een beetje een nerd, haha. Maar ben er ook wel weer trots op dat ik het toch nog heb weten te realiseren om alles te halen, ondanks de omstandigheden. En nu weet ik in ieder geval wat er verwacht wordt.

Voor één van mijn projecten ben ik naar Oktoberfest in Raleigh (hoofdstad van North Carolina) geweest en dat was denk ik één van de sufste dingen die ik heb gedaan in mijn leven. Een van de locaties scheen 3 jaar geleden al te zijn afgebrand. Hadden ze dat niet even kunnen vermelden op de site?!? De andere locatie was een kerk en er heerste echt totaal geen sfeer. Maar goed, in ieder geval voldoende zaken om over te praten in mijn paper, haha.

Afgelopen week was Mark hier en dat was echt super leuk! Ondanks dat ik elke dag naar college moest - ik kon niet te veel meer missen aangezien ik al drie weken afwezig was geweest - was het super om hem te laten zien waar en met wie ik woon, hoe en waar ik naar school ga, en uit eten te gaan met vrienden. Het eerste weekend zijn we in Raleigh gebleven waar Mark zijn vriend uit Roemenie - Dacian - (die woont overigens nu in South Carolina) en zijn vrouw - Christina - ook naartoe waren gekomen. Heerlijk Amerikaans uit eten geweest (lees: all you can eat in een vreetschuur) en zondag een paar uur een bootje gehuurd om Jordan Lake te verkennen. Het laatste weekend eindigden we in een blue room in New Bern (aan de kust), na een kortstondig avontuur in Oriental. Oriental was aangeraden door Jill's man die werkt in de toerisme sector hier, maar ik vraag me af wat ie er doet ;). Het was echt heel klein en het regende. Dus, niets te zien en te doen. Helaas.. Dus reden we naar New Bern en eindigden in een veel te luxe (voor onze standaarden denk ik dan) bed en breakfast. Niet dat er veel te kiezen viel en het was zeker een ervaring! Tussen 6-7 uur wijn en kaas, hele avond dessert en ontbijt geserveerd aan de tafel die we deelden met 2 oudere koppels uit de 'hogere klasse' (die zich volgens mij afvroegen wat wij daar deden). Maar het mooiste van alles waren de roze en blauwe badjassen. Uiteraard was de roze voor Mark en de blauwe voor mij :). Foto's laten nog even op zich wachten aangezien Mark die heeft en nog op moet sturen (Mark: hint).

Het wordt hier helaas ook kouder en de kachel is al een paar keer aangeweest. Maar de dagen zijn echt heel erg mooi. Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om de mooie herfstkleuren te bewonderen op het mooiste plekje van North Carolina - the Blue Ridge Parkway - maar de kleuren hier in Greenville zijn ook prachtig. En de helderblauwe lucht maken het mooie plaatje helemaal af.

Komende weekjes nog even aan de bak en dan eind november naar Minnesota voor thanksgiving! Yeah!

Hoop dat bij jullie alles goed gaat! Give me the scoop! (Oftewel, is er nog nieuws?)

Liefs Linda

  • 31 Oktober 2008 - 07:33

    Martin:

    Hoi Linda,
    Knap dat je het allemaal nog gehaald hebt, maar idd 98van de 100? Uitslover!!!! Die prof heeft wel een beetje (?) gelijk. O, en voor Halloween? Zet maar gewoon een helm op ;-)

    Groeten uit een koud kikkerlandje (nachtvorst).
    Martin

  • 31 Oktober 2008 - 07:45

    Piet:

    Gadverdamme, uitslover! Maar wel goed bezig natuurlijk :)! xx

  • 31 Oktober 2008 - 08:50

    Maarten:

    ik heb geen nieuws! Maar je bent wel inderdaad een nerd;)

    x maarten

  • 31 Oktober 2008 - 09:30

    Rennie:

    Toppertje ben je! En over je belevenissen en omgeving: zoals jij het verteld is het net of ik door jou ogen meekijk. Thanx. Groetn uut Grunn.

  • 06 November 2008 - 20:35

    Lin:

    Heei lin!

    Alles goed daar?
    Op 24 oktober is ons dochtertje Do geboren. Wilde ik je ff laten weten...
    Ben dus lekker aan het genieten van Milo en Do... super!
    Have fun daar!

    xx Lin

  • 22 November 2008 - 13:30

    Diaan:

    Hi Lin, hoe was het dinsdag hihi....
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Greenville

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 31617

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: