September... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu September... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

September...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Greenville

...begon zo mooi aan het strand ´Atlantic Beach´. Samen met Charlotte en Anna reed ik door North Carolina om een paar uur op het strand te vertoeven. De zon scheen wel heel erg fel, maar Charlotte had aan alles gedacht: een parasol, extra handdoeken, stoeltjes, versnaperingen... Een hele volksverhuizing dus, maar hier in Amerika blijkbaar heel normaal aangezien we zeker niet de enigen waren. Hoewel we in Europa allemaal op elkaar gepropt liggen op een klein handdoekje (die van sommmige mensen is soms wel heel erg klein; het is lang geleden Judh maar vind het nog steeds briljant!), bakenen ze hier hun territorium af met alles wat maar in de auto past. Het lijkt wel of ze weken op vakantie gaan. Maar nee, het is echt pas slechts voor een paar uur.

Ik heb me weer even kind gewaand toen ik uren in de golven mezelf aan het vermaken was. Door de opkomende orkanen waren de golven wel iets hoger en iets sterker dan normaal, en dat heb ik geweten. Een verkeerde duik in een golf hield me redelijk lang onder water (heb het maar laten begaan; kwam vanzelf weer boven) en de stroming was toch ook wel sterk. Heb mijn uurtjes sporten dus wel volbracht voordat ik uitgeput maar voldaan weer aanspoelde op het strand. Gelukkig niet verbrand, want had me goed ingesmeerd met factor 30!

Helaas eindigde september niet zo leuk als die begon. Zoals sommigen van jullie inmiddels weten, heb ik de afgelopen 3 weken in Nederland doorgebracht. Mijn ouders belden mij dat opa heel erg achteruit was gegaan qua gezondheid en ik had van tevoren al aangegeven dat ik dan wel graag naar huis zou komen. Ik heb toen direct besloten om zo snel mogelijk een vliegtuig te pakken om naar Nederland te vliegen. Gelukkig kon dat al de volgende dag. De eerste week ging het heel erg slecht en dachten we dat opa het einde van de week niet zou halen. Echter, de tweede week knapte hij weer iets op en besloot ik om eerst weer terug te keren naar Greenville. Immers, ik kon hier ook niet te veel missen. Ik zou maandag terugvliegen, maar toch nog onverwachts overleed opa de dag ervoor. Ik heb toen besloten om mijn vlucht nog een week uit te stellen, zodat ik bij de begrafenis aanwezig kon zijn.

Ik ben heel erg blij dat ik nog afscheid heb kunnen nemen en bij de begrafenis aanwezig kon zijn om samen met mijn familie afscheid van hem te nemen. Voor zover je daarvan kunt spreken in deze situatie, was het een mooie dag. De ceremonie was buiten en we hadden het geluk dat het een zonnige dag was. Hopelijk heeft opa met een tevreden glimlach op zijn gezicht (en een twinkeling in zijn ogen) die dag naar beneden gekeken.

Afgelopen zondag ben ik, helaas met de griep, terug gekomen in Greenville. Inmiddels ben ik bijna weer helemaal over de griep heen en heb ik vandaag wel weer een productieve dag gehad. Hoop dat er nog vele productieve dagen zullen volgen, aangezien ik veel heb in te halen. Ik houd jullie op de hoogte of het allemaal gaat lukken!

De rollercoaster ride van de afgelopen weken heeft me behoorlijk opgeslokt, maar ik heb zeker vaak aan iedereen gedacht met alle verjaardagen, verhuizingen en andere leuke en minder leuke dingen die er gaande waren. Hopelijk houden jullie me op de hoogte van alle ontwikkelingen aan de andere kan van de oceaan!

Liefs

  • 02 Oktober 2008 - 07:49

    Joyce Seegers:

    Hi Linda,

    Sterkte met het verlies van je opa! In ieder geval fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen.

    En nu weer volop verder genieten van je tijd abroad, super!!!

    groetjes,
    Joyce

  • 02 Oktober 2008 - 09:07

    Martin:

    Hoi nicht,
    blij dat je weer veilig over gestoken bent :-) en dat je weer wat opknapt! Succes met inhalen van je achterstand en "Keep us at the heights" (hou ons op de hoogte, vrij vertaald ;-))

    Groeten vanuit een kil en nat NLD

  • 02 Oktober 2008 - 11:30

    Pap En Mam:

    Blij dat we je deze weken weer even hier hadden Lin, al was de aanleiding niet zo leuk.... Ook blij dat je gelukkig weer een beetje beter bent, hadden echt medelijden met je, dat je zo'n reis moest maken, terwijl je je zo ellendig voelde!
    Fijn dat je onze raad nog opvolgt(je moet altijd het kind in je bewaren, haha) en wensen je veel succes met je inhaalslag(komt wel goed schatje).

    Veel liefs,

  • 02 Oktober 2008 - 18:14

    Gert Tini:

    heel veel succes met het oppakken van zon en strand eehh studie

  • 06 Oktober 2008 - 09:22

    Lin:

    Hee Lieve lin...

    Sterkte... wel fijn dat je er in ieder geval bij was!! en met dat inhalen van jou.. komt heet vast wel goed...
    Veel plezier weer daar!!
    xx Lin

  • 11 Oktober 2008 - 13:15

    Heleen Huiskamp:

    hej linda!

    je kent me niet, maar vind het leuk om te zien dat je in Greenville zit, ik heb daar vorig jaar namelijk ook gestudeerd! Zou het leuk vinden als je de groetjes zou kunnen doen aan de begeleiders :) en hoop dat je net zo leuke tijd hebt als dat ik heb gehad!

    Groetjes, Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Greenville

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 31627

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: