Zon, regen en sneeuw... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Zon, regen en sneeuw... - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Zon, regen en sneeuw...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Februari 2009 | Verenigde Staten, Greenville

...ik heb het allemaal gezien de afgelopen anderhalf maand hier in Greenville. De ene dag was het zonnig en 15 graden en dacht ik de volgende dag heerlijk in een vest 's ochtends naar school te lopen (ook al kijken mensen mij hier uberahupt vreemd aan dat ik naar school loop). Maar ik moest toch maar even weer naar binnen om mijn handschoenen, sjaal en muts te halen want het sneeuwde!

Op zondag 18 januari was het ook koud, maar Rana (mijn huisgenoot)en ik zijn toch - na een last minute beslissing op zaterdagavond - in de auto gestapt en naar Washington DC gereden. Wat was er dan zo speciaal op die zondag zou je denken? Het inauguratie concert van Barack Obama: een historisch moment! Verschillende mensen hadden ons gewaarschuwd om niet te gaan want alle wegen zouden afgeblokt zijn. Ik heb wat dingen op internet opgezocht en het bleek dat het concert vrij toegankelijk voor publiek was. We hebben dus de gok genomen (ik ging ervan uit dat er wel iets geregeld zou zijn met pendelbussen of zoiets) en eigenlijk was het vrij makkelijk om Washington in te komen. Een kleine file, een korte wandeling, en een beetje voordringen in de rij (ach ja...moeten ze maar opletten) stonden we tussen ongeveer een half miljoen mensen in mee te deinen, zingen en klappen met de grootste artiesten van dit moment: Bruce Springsteen, U2, Beyonce, Usher, Stevie Wonder, Shakira, Mary J Blige, Garth Brooks (die iedereen uit zijn dak liet gaan op zijn versie van Shout), en vele andere. Ook veel sprekers zoals Tom Hanks, Martin Luther King III, Denzel Wasington, en natuurlijk Joe Biden en Barack Obama. Echt een once in a life time ervaring!

Vorige week was Mark hier en toen hebben we een heerlijke week gehad waarin ik bijna niet naar school hoefde. Ik had bijna al mijn schoolwerk van tevoren gedaan, zodat we lekker twee dagen hebben kunnen skiën, een dag op het strand hebben kunnen spenderen en heerlijk kunnen relaxen hier in Greenville. Was een fantastische week!

Verder heb ik de afgelopen weken niet heel veel spannende dingen gedaan. Heb weer laten zien dat ik een nerd ben, haha, na op bijna alle opdrachten/examens 100% te halen (met uitzondering van één opdracht). Heb verder hard gewerkt aan mijn onderzoeksvoorstel voor mijn scriptie waarvoor ik afgelopen dinsdag mijn presentatie heb gedaan voor de commissie en.... het is helemaal goedgekeurd! Ze waren helemaal enthousiast. Was ik dus wel blij mee. Gisteren de laatste aanpassingen gedaan en nu is de helft van mijn scriptie klaar. Dat is dus wel een lekker gevoel!

Oh ja, ik heb ook officieel bericht gekregen dat ik mijn presenteren op het congres in upstate New York eind maart. Spannend dus! Wellicht dat ik voor springbreak (over ander halve week) een road trip ga maken met Svitlana (Oekraiens vriendinnetje) naar Miami. We zijn er nog niet helemaal uit, maar zou het wel prima vinden om weer even Greenville uit te zijn :).

Leuke dingen dus om naaruit te kijken de komende weken in Maart tussen het schoolwerk door. Er is ook niet veel te doen hier in Greenville, dus het is wel lekker om er af en toe uit te zijn :). Morgen eerst een feestje. Moet nog een masker kopen; leuk idee om een soort Venetiaans carnaval als thema te gebruiken... Vooruit maar weer dan :).

Oh ja, excuses wanneer ik verjaardagen of andere belangrijke data ben vergeten de afgelopen weken. Bij deze alsnog gefeliciteerd (en alvast gefelciteerd voor opkomende dagen!).

Liefs

  • 28 Februari 2009 - 11:52

    Pap En Mam:

    Hoi Lin,

    Kunnen we ons wel voorstellen hoor, dat je Greenville weer even uit wilt; je bent ook al zo lang er niet uit geweest, haha. Goed van je presentatie dinsdag, ben je weer een stapje dichter bij de eindstreep...
    Veel liefs,

  • 02 Maart 2009 - 12:11

    Rennie:

    Dag Globetrotter. Geweldig verhaal weer en mooi foto's
    Knuffel

  • 09 Maart 2009 - 15:07

    Linnie:

    Heei Linnie!!

    Sorry voor nu weer van mijn kant lang niks... heb je mail wel gehad hoor.. .maar ik ben helemaal vergeten terug te mailen...
    Maar goed, we denken af en toe wel aan elkaar toch?
    Je bent goed je best aan doen weer daar.. maar ben niet anders van je gewend!!
    xx Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Greenville

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 31622

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: