Groetjes vanuit Honduras - Reisverslag uit Utila, Honduras van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Groetjes vanuit Honduras - Reisverslag uit Utila, Honduras van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Groetjes vanuit Honduras

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Juli 2008 | Honduras, Utila

Na vele kilometers zijn we uiteindelijk aangekomen op een eilandje in de Caribische Zee; Utila. Mark is nu aan het duiken, maar aangezien ik mijn oren onder water niet goed kan klaren is dat helaas niet aan mij besteed. Heb ik wel even lekker de tijd om jullie weer op de hoogte te stellen van onze avonturen en om zaken te regelen voor ons vertrek morgen richting Copan.

Het is hier te mooi (wit strandje, helder blauwe zee, heerlijk snorkelen, lekker eten etc), maar ook wel heel erg warm! Eigenlijk is het alleen in het water heerlijk vertoeven, maar daar verbranden wij natuurlijk weer heel erg als blanke kaaskoppen die nog weinig zon hebben gezien :). De andere keerzijde is dat er 's avonds heel erg veel muggen zijn en ik hier een allergie voor ontwikkeld lijk te hebbem delaatste jaren; hele kleine prikjes worden of hele grote dikke plakaten onder mijn huid of mijn ledematen zwellen in zijn geheel op en worden rood. Gelukkig heeft Mark wonderpilletjes bij zich en trekt het redelijk snel weer weg.
Straks in ieder geval nog even kayakken (indien het te doen is met de warmte; anders keren we weer heel erg snel om, haha!)

Even weer terug naar het begin; na New York zijn we naar Costa Rica gevlogen waar we heel decadent een auto hebben gehuurd. Waar we achteraf heel erg blij mee waren, omdat we nu veel flexibeler waren en dus ook veel meer hebben kunnen zien dan dat we de bus telkens hadden genomen. Ook hebben we een keer in een stad gestaan waar echt geen enkel bed vrij was doordat er een festival was; toen waren we echt blij dat we gewoon verder konden rijden!(en daarvan hebben we ook wel geleerd, haha)

Veel Nationale PArken bezocht in Costa Rica; van ' jungle' tot wetlands, wan vulkanen tot super mooie meren. Maar ook heerlijk aan het strand geweest. En ook daar heerlijk gegeten! (Monique, wij hebben de bananen en chips even gelaten voor wat het was en hebben toch wat meer voedzame maaltijden gegeten :) ...)Het gaafste was wellicht de Canopy toer in Monteverde, waar je in een tuigje aan een soort kabelbaantje hangt en je van A naar B suist boven het regenwoud. De langste was 750 meter en had echt een super gaaf uitzicht!Maar ook nog de Tarzan swing gedaan; een semi bungyjump, waar je eerst 15 meter naar beneden valt en dan heel erg lang en hoog heen en weer swingt. Wist niet of ik het eerst durfde, maar was wel erg super gaaf.

Nicaragua zijn we vrij snel doorgegaan; we hebben de ferry genomen naar een eiland dat Isla de Ometepe he; in het midden van een groot meer. Je hebt eigenlijk het idee dat je midden in de oceaan zit.Hier hebben we aapjes gezien tijdens een hike (nou ja, ok, wandelingetje, haha!) en hebben we paard gereden. Ja sil, ik weet wat je denkt, maar deze wisten zelf de weg al. Was minder eng :). Zelfs in Galop over het strand geweest, haha. Hier heeft Mark echter wel een vervelende wond aan over gehouden van het schuren; op zijn been zit nu een hele fijne wond di in het water telkens open gaat. Niet echt fijn dus; maar goed dat we morgen het water weer achter ons laten.

Vanuit Isla de Ometepe zijn we direct doorgegaan naar de hoofdstad van Honduras waar we de volgende dag een bus hebben genomen naar de kust. Hier hebben we even rustig aangedaan aangezien we allebei een beetje last van het eten hebben (met alle gevolgen dien; gelukkig hebben we ook hiervoor pillen bij ons...). Maar we hebben wel super mooi geraft im de bergen. Was echt heel erg leuk!

Oh ja, wil iedereen nog heel erg bedanken voor alle lieve emailtjes, digitale kaartjes en berichtjes. Helaas had ik geen bereik met mijn telefoon en is mijn abonnement ook inmiddels opgezegd; voor diegene die mij nog een sms heeft gestuurd; heel erg bedankt maar die heb ik dus helaas niet ontvangen!

Zal eens kijken wat ik weer kan regelen voor morgen. Volgende bericht zal vanuit de Verenigde Staten zijn denk ik!

Hasta Luego,
Mark & Linda

  • 29 Juli 2008 - 16:05

    HE LINDA EN MARK:

    LEUK OM TE LEZEN DAT JULLIE HET ZO GEWELDIG HEBBEN. HIER IS HET NOODWEER EN HEEL WARM VIES VAST NIET ZO LEKKER ALS BIJ JULLIE OP HET WITTE STRAND HAHAH...
    NOU LIEVERD VEEL PLEZIER ER WACHT WEER OP JE NIEUWE BERICHTJE ENNE WAAR BLIJVEN DE FOTO'S????
    MOET NOG 7.5 WEEK TOT DE BEVALLING LAAT HET JE WETEN ALS HET ER IS GROETJES WENDY

  • 29 Juli 2008 - 16:11

    Sillie:

    Hey Linnie en Mark,

    Wat veel hebben jullie al gedaan in zo'n korte tijd! Bungeejumpen zou je niet doen Lin! Maar goed dat mamma dit niet van te voren wist! Ben wel jaloers op jullie als Tarzan en Jane boven het oerwoud! Supergaaf!
    Als je terug komt zet ik je dus wel op een paard dat begrijp je, dezen weten namelijk hier ook de weg! En Mark niet getreurd, afgelopen weekend hebben rachel, Jennefer en ik een 5 uurs rit gemaakt over het dwingelderveld, super mooi en veel te warm, zeker genoten, maar Rachel had de blaren op haar kont, ik mijn knieholte open en allen hadden we de nodige spierpijn! Dus getraind of niet, dat zegt ook niet alles ;)!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!

    Dikke kus en veel liefs

    Sil.

  • 29 Juli 2008 - 16:34

    Martin:

    Hola,
    mooi he, die caribische zee en zo'n wit strand!
    En jullie vermaken je prima zie ik wel. En Wendy heeft helemaal gelijk: waar blijven de foto's?
    Je was toch ook door de jungle gevlogen of zo? Ben benieuwd of je weer zo'n leuke helm op hebt (hahahaha).
    Groeten en genieten!

  • 29 Juli 2008 - 17:43

    Pap En Mam:

    Hoi Lin,

    Wat lees ik nou, paardrijden?? Wordt het toch nog wat met jou en die stinkpaarden, haha.
    Beetje vervelend dat jullie nog steeds last van diarree hebben, hopen dat het snel over gaat, maar gelukkig genieten jullie ondanks alles nog steeds met volle teugen van de vakantie.

    Heel veel plezier en heel veel liefs,

    pap en mam

  • 29 Juli 2008 - 20:25

    Gert Tini:

    hallo mark en linda
    wij zijn inmiddels terug van vakantie en lezen nu jullie fantastische avonturen.ja ook wij hadden een berichtje gestuurd voor je verjaardag maar niet door jou ontvangen begrijpen we nu.
    We wensen jullie nog heel veel plezier. dikke knuffel allebei.groeten (papa)gert en (mama)tini

  • 30 Juli 2008 - 06:52

    Pluimpje:

    Hallootjes,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Soms zit het mee en soms zit het tegen, maar zo te lezen genieten jullie volop. VOORAL BLIJVEN DOEN! Enne inderdaad, waar blijven de foto's (linda op paard daar moet toch bewijs van zijn?). Ben benieuwd naar de volgende verhalen! Dikke kus uit Arnhem

  • 30 Juli 2008 - 08:17

    Linda:

    Hee Linnie!

    Klinkt goed hoor.. lekker blijven genieten daar!!! Super!
    Groetjes uit Voerendaal!
    xx Lin

  • 30 Juli 2008 - 08:17

    Annelies:

    Hoi Linda en Mark,

    Leuk om jullie avonturen te lezen..
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    Liefs annelies

  • 31 Juli 2008 - 09:08

    Aart En Aline:

    Wauw! Wat doen jullie leuke dingen!!! We zijn wel een beetje jaloers, maar jullie verdienen het hoor! Leuk om op de hoogte te zijn van wat jullie allemaal doen! Wij zijn net terug van 5500 km Europa. We hebben erg genoten! Nu nog een paar daagjes thuis. Geniet van al het moois!! Kus Aart & Aline

  • 03 Augustus 2008 - 12:25

    Monique :

    He Linda,

    Ik zei toch dat je het bij bananen moest houden ;-).

    Heel veel liefs en nog veel plezier,

    kus

  • 07 Augustus 2008 - 19:51

    Ineke Claasen:

    hey Linda de pinda!
    Als ik het zo allemaal eens gelezen heb, gaat het jullie goed daar (buiten de vervelende muggen dan!) het is smullen van jouw verhalen...je schrijft erg leuk! Voor het geval je het nog niet wist: "Ik heb jouw laatste salaris overgemaakt, dus je kunt er weer tegenaan knallen...". Voor mij nog 1 week en dan zit het er op bij mijnheer Vermeer en ga ik me volledig storten op ons eigen bedrijf en hoop ik weer wat te kunnen gaan sporten, want al dat lekkere eten en vooral de ijsjes in Italië hebben wat achtergelaten...

    Ik zal zeker jullie/jouw avontuur blijven volgen en hoop dat er nog veel mooie en leuke dingen op jullie pad komen...geniet ervan!

    Bacci xxx Ciao ! Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Utila

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 31614

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: