Pyamafeestjes & swingen met de heupjes in Auckland - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Pyamafeestjes & swingen met de heupjes in Auckland - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Pyamafeestjes & swingen met de heupjes in Auckland

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Augustus 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Ik zag dat het al weer een maand geleden is dat ik heb geschreven, dus weer even een update van mijn leventje hier. Moet zeggen dat het ritme van het dagelijkse leven er toch wel in is geslopen; maandag's 'Desperate Housewifes' (tsja, heb ik net gemist thuis en moet zeggen dat het best lekker is om even een uurtje per week een serie te volgen...leef anders wel echt in een bubbel ;)), woensdag's heb ik les of draait er een Spaanse film, donderdag's dansles (Salsa & Merengue en Latin Rock; heb me nog niet aan de tango durven wagen...), vrijdags chillen en 's weekends stappen (zondag filmavond) of weekendjes weg.

Afgelopen weekend ben ik naar Auckland geweest met Nienke. Was erg geslaagd. We hadden eigenlijk wel verwacht dat er wat meer te zien zou zijn, maar we hebben uiteraard wel de Skytower 'beklommen' (met de lift, haha!). Moet zeggen dat het errug hoog was. En hadden die mensen ook nog leuk glas als vloer gebruikt op sommige plaatsen (zie foto). Word je dan toch niet echt vrolijker van als je daar boven staat. Tenminste, ik niet. Haha! Nienke en ik begonnen ook even te twijfelen of we wel echt nog willen gaan parachute springen.. Dat wordt nog vervolgd... Verder zijn we op jacht gegaan naar souvenirs, hebben we 'gedikkedakt', en hebben een tour (nou ja, stelde uiteindelijk niet veel voor, maar ok) gedaan naar Devonport; schiereiland/
suburb van Auckland. Maar waar ik ook eigenlijk voor naar Auckland ging, was de club 'Wildfire' waar ze een live band hebben die Salsa en Merengue speelt. Dat was echt super! Moet zeggen dat ik me best een stuntel voelde tussen al die mensen die echt super goed konden dansen. Maar goed, Antonio (Chileen) vroeg me of ik wilde dansen. Heb hem maar eerlijk verteld dat ik niet zo goed was als die mensen daar op de dansvloer, maar dat maakte hem gelukkig niet uit. Hij was gelukkig erg geduldig en na de basisstappen nog even te hebben doorgenomen, zijn we toch maar de dansvloer op gegaan...en hebben we de hele avond gedanst :). Heb wel ontdekt dat ik Merengue toch wel leuker vind dan Salsa. omdat je met Merengue eigenlijk maar 1 basisstap hebt en voor de rest lekker een beetje kunt improviseren. Voor mijn gevoel moet je bij Salsa veel meer op je stappen letten... Maar goed, hoop zeker dat ik ergens in de komende maanden nog een keer kan gaan. Heb donderdag gehoord dat er eind oktober een drie-daags Salsa en Merengue festival in Auckland is :).

Verder een paar feestjes gehad, die erg geslaagd waren. Eentje was een pyamafeestje voor de verjaardag van Andreas (Noor). Was erg grappig! En meiden, jullie zien dat ik mijn shirt hier wel draag; helaas nog niet een babykiwi kunnen vinden voor op de foto en vrees dat dat ook niet meer gaat lukken, aangezien het seizoen voorbij is... maar ik ga mijn best doen! Niet getreurd!

Uiteraard ben ik hier ook om te studeren... Met al die verhalen (zeker als ik vertel dat ik volgende week een weekje ga skien en van de week mijn ticket naar Fiji heb geboekt voor 13 dagen in november) lijkt het net of ik hier niets doe. Maar moet zeggen dat ik doordeweeks elke ochtend braaf om 9 uur naar mijn Spaanse les ga en ik erg druk ben met mijn opdrachten. Gaat tot nu toe allemaal nog erg goed :). Heb nog steeds alles gehaald en denk dat het uiteindelijk ook allemaal wel goed gaat komen. Vind het meeste ook leuk, alleen mijn Directed Study is een beetje minder. Denk ook dat het komt doordat ik niet helemaal op 1 lijn zit met mijn supervisor...Maar goed, je kunt niet alles hebben ;)!

Hoop dat het nog steeds goed gaat met iedereen! Ik ben al weer ver over de helft. Weet niet zo goed of ik daar nu heel erg blij of heel erg verdrietig om moet zijn. Op het moment allebei toch wel een beetje denk ik. Nog niet over nadenken; eerst hier nog even genieten!

Take care,
Liefs

  • 20 Augustus 2005 - 09:36

    Nathalie:

    Hey Linda,

    Ik zie dat je het erg naar je zin hebt daar in NZ!!Ik volg nog steeds je berichtjes:-)!!
    Las net dat je in Auckland was geweest...cool!! ik vond het daar erg leuk maar "buiten" Auckland is toch wel het "echte" NZ he!!

    Op moment ben ik een baan in Auckland aan het zoeken. bij Tourism New Zealand om precies te zijn. weet nog niet of het gaat lukken maar als ik die kant op kom dan hoor je het;-)!!! veel plezier daar maar dat zal wel lukken he.

    Doeii groetjes,

    Nathalie

  • 20 Augustus 2005 - 15:17

    Manon:

    He lin, leuk om weer wat van je verhalen te horen! leuk om die onderbroekenlol te zien ;-) fijn om te zien dat je het zo naar je zin heb!
    en idd No way is watching you.... van een afstandje dan...

    liefs non

  • 20 Augustus 2005 - 16:28

    Suzan:

    he Lin, leuk dat er weer wat nieuws is hebben er even op moeten wachten maar dat is wel een goed teken. als je vaak tijd er voor zou hebben zou er iets niet kloppen. leuk dat alles nog zo goed gaat met je. nou als je terug bent moeten we maar op dans les bij jou..!
    nog veel plezier tot snel.
    dikke kus

    suzan en nicky

  • 20 Augustus 2005 - 17:50

    Wendy:

    HE LIN JE KRIJGT EENSOORT VAN NEEFJE...JA EEN ZOON ALLES IS GOED BIJ ONS EN BIJ JOU ZO TE LEZEN OOK...NIETS TE KLAGEN ALS JE NAAR FIJI GAAT NOU ALS JE TOCH AAN DE ANDEREKANT VAN DE WERELD ZIT GENIET ER MAAR LEKKER VAN.
    JE HOORT WEL WEER VAN ONS DIKKE KUS EN VEEL PLEZIER
    BAS,WENDY EN SCAMPY

  • 22 Augustus 2005 - 09:59

    Martin:

    Hoi nicht, was idd al wel weer heeeeeel lang geleden hoor. Blij dat alles nog steeds goed gaat en dat je nog steeds geniet. Dat blauwe "slipje" staat je vast wel goed. Vergeet de tentstokken niet, anders zakt ie af! Hou ons op de hoogte (vrij vertaald: keep us at the heights)

  • 22 Augustus 2005 - 19:53

    Sandra:

    He Lin, klinkt goed die verhalen eigenlijk geloof ik niet echt dat je veel studeert. Maar dat merken we wel als je terug bent ;-) Foto's zijn erg leuk geworden, het lijkt wel of je je haar gekleurd hebt, maar dat kan ik me niet echt goed voorstellen. Veel liefs uit Arnhem

  • 29 Augustus 2005 - 14:19

    Pap En Mam:

    Hallo Lin,
    Volgende reisje ook al weer geboekt; net doen of je gek bent of niet(haha). Groot gelijk hoor Lin, geniet er maar van, je hebt er hard genoeg voor gewerkt.
    Veel plezier nog, veel liefs en xxx

  • 29 Augustus 2005 - 15:22

    Anke:

    Hé lieve Linda,

    Leuke foto's! Vooral die ene met die glazen vloer. Gadver, wat eng! Fijn te lezen dat het goed met je gaat. En minder fijn om te lezen dat je nu een weekje aan het skiën bent...nee hoor hartstikke leuk!
    Over een klein weekje ga ik ook op vakantie. Lekker 1,5 week nixen op Kreta, ontzettend veel zin in. Heb nu 3 weken vakantie. A.s. vrijdag gaan we verhuizen...erg spannend allemaal. Het huis wordt ook heel mooi. Ik stuur wel een paar foto's door, als we die gemaakt hebben.
    Nou meid, breek geen benen...

    Veel liefs, Anke

  • 04 September 2005 - 12:51

    Nathalie:

    Hey linda,

    Ik wilde je paar dingen vragen over de Waikato Universiteit en de VSB beurs...ik wil er mss ook heen omdat het niet zo lukt om een baan te vinden. en dit is waarschijnlijk de enige kans dat ik nog terug naar school ga.

    Zou je me je mailadres kunnen doorgeven op nathalie_claessen@hotmail.com?
    Alvast bedankt.

    Groetjes

    Nathalie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 31730

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: