Australia, there I was... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Australia, there I was... - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Australia, there I was...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Juli 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Een paar dagen geleden ben ik weer veilig geland op Nieuw-Zeelandse bodem :). De vakantie is (helaas) weer over, want school is vandaag weer begonnen... Ach, er moet ook wel wat gebeuren hier aan de andere kant van de wereld en zo erg is het allemaal niet, haha!

Heb echt super genoten van mijn vakantie in Australie! Ruim twee weken geleden ben ik op het vliegtuig gestapt naar Melbourne waar Davide voor ruim een half jaar werkt nu. Nou ja, vliegtuig... Het eerste vliegtuig dat ik moest nemen van Hamilton naar Auckland was niet groter dan een hele grote truck zo ongeveer; konden 20 passagiers aan boord. Was dus wel weer een ervaring, want had nog nooit in zo'n vliegtuigje gezeten. Super mooi uitzicht over Nieuw-Zeeland! De vlucht van Auckland naar Melbourne duurde bijna 4 uur, maar was zo voorbij met lekker eten (je kunt het je niet voorstellen in een vliegtuig, maar het was echt zo) en een leuke film. 's Avonds met Davide uit eten geweest, aangezien we beiden geen zin hadden om te koken...

Heb de eerste week veel van Melbourne gezien; Federation Square, het Acquarium (beetje teleurstellend na die in Genua), het Casino -dat schijnt de grootste hier Down Under te zijn en dat wil ik best geloven; ben nooit in Las Vegas geweest en heb dat alleen op tv gezien, maar zo zag het er echt uit -, en de Botanical Gardens. Verder nog naar het Observation Deck geweest waar je echt een super mooi (360 graden) uitzicht hebt over heel Melbourne, cultureel gedaan en een aantal kerken bezocht (tsja, moest er na Italie toch wel weer even aan geloven van mezelf, haha!), en rondgeslenterd op de Queen Victoria Market die echt enorm groot is, maar waar je er na een tijdje achter komt dat er wel heel veen Chineze handelaren staan en alles toch wel heel erg veel op elkaar lijkt...

Maar goed, Melbourne kon toch eigenlijk niet tippen aan mijn driedaagse trip langs de Great Ocean Road en de Grampians, waar ik kangaroes, wallabies en koala's in het wild heb mogen spotten! Slechts van een paar meter afstand! Echt zo super gaaf! Ik zat nog even te dubben over welke tour ik zou doen, want ze lijken allemaal erg op elkaar. Maar toen ik een folder zag met daarop "Macka en Dave's" en die ook nog het goedkoopste bleek, was de keuze uiteraard snel gemaakt. Woensdagochtend vroeg op om vervolgens nog allemaal mensen op te pikken. Sommigen gingen de 1 dag durende tour doen, dus we moesten een beetje switchen. Robbie, ik bedoel er niets mee, maar als het "Macka en Dave's" heet, dan kan je eigenlijk wel verwachten dat het allemaal een beetje chaotisch verloopt, toch?!?! Haha! En surprise, surprise, onze tourguide hield erg van praten... denk toch wel echt dat het iets met de naam te maken heeft of zou het gewoon toeval zijn, haha!

Maar goed, de Great Ocean Road is echt super mooi; Loch Ard Gorge, London Bridge, Bay of ISlands, Walvissen spotten en natuurlijk de 12 Apostelen (eigenlijk zijn het er nu nog maar 8; eentje is in elkaar gezakt toen ik in Melbourne was)... We hebben ook geluk gehad met het weer moet ik zeggen. Het is gedurende die drie dagen bijna de hele tijd zonnig geweest. De Grampians (een natuurpark) was ook super; veel gewandeld, super mooie uitzichten, mooie watervallen, meer kangaroes... Nog een beetje avontuur zelfs, toen het pad ineens ophield halverwege onze wandeling en we als enige mogelijkheid rotsen moesten gaan beklimmen. Klinkt nu zwaarder dan het uiteindelijk was, maar was toch wel even spannend zo tussendoor :). Ook nog wat aboriginal art gespot onderweg... Staat een heel groot hek omtoe om het te beschermen, maar was wel cool om te zien!

Al met al was de trip erg geslaagd. Zelfs het hobbelen in de bus bracht af en toe eeb glimlach op mijn gezicht; zonsondergang, kangaroes hoppend in de velden, Simon en Garfunkel op de achtergrond... Of midden over dag rondtuffen op muziek als Rock around the Clock etc.

Terug in Melbourne heb ik nog een Guided Tour gedaan in het Rod Laver Stadium waar de Australian Open worden gehouden (heb de locker van Hewitt mogen bewonderen, jaja!) en waar ze net bezig waren met de opbouw voor het concert van Delta Goodrem; helemaal geweldig om te zien! Was een leuke tour, kreeg veel de gelegenheid om vragen te stellen aangezien we maar met zijn tweeen waren, dus was ook nog erg leerzaam :).

Verder nog een dagtour gedaan naar Philip Island, wat in eerste instantie een beetje teleurstellend was, aangezien ik al koala's, emu's en kangaroes in het wild had gezien. Maar de Laughing Birds (klinken echt alsof er iemand heel hard moet lachen; heel erg grappig) en de wombats waren cool om te zien. Het super gaafste was het einde van de dag toen we naar de Penguin Parade gingen. Erg toeristisch, maar moet zeggen dat dat me niet zo heel veel kon schelen, omdat het gewoon echt super gaaf was! Tijdens de zonsondergand wachten met een warm kopje thee totdat de pinguins (de kleinsten op aarde...) uit het water het land opkomen voor de nacht. We hadden echt een super plaats, want ze waggelden nog geen 2 meter van ons vandaan :). Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden...

Verder vele drankjes gedaan in Melbourne en ook nog een paar keer echt uitgeweest. Al moet ik wel zeggen dat die clubs toch een beetje te hip voor mij zijn misschien (voor eentje moesten we zelfs op de gastenlijst staan?!?! Had Adrian (Davide's huisgenootje) voor ons geregeld); gaat echt om zien en gezien worden en zoals jullie weten houd ik daat niet zo van. Geef mij maar het Vaatje in Grunn of Bruxelles in Breda, haha! Maar was zeker super om ook dat een keertje mee te maken :).

Melbourne heeft een coole vibe over zich; vond het een super leuke stad. Het is heel erg gaaf hoe naast al die oude gebouwen hyper moderne gebouwen worden gebouwd en het eigenlijk ook nog "matched".

Nu dus weer terug in Hamilton en back to the real world. Heb vandaag mijn eerste Spaanse les gehad en viel me niet tegen. Heb zeker nog wel wat catching up te doen, maar dat gaat goed komen. Verder ook mijn laatste assignment van mijn eerste paper terug en gehaald (83%), dus dat is wel lekker. Mijn andere assignment heb ik helaas nog niet terug.

Oh ja, bedankt nog voor alle lieve kaartjes, mailtjes, smsjes, belletjes en e-cards voor mijn verjaardag! Heb hier aan de andere kant van de wereld een super leuke dag gehad, ondanks dat jullie er helaas allemaal niet bij konden zijn! Claire heeft me zaterdagavond lekker uit eten genomen, daarna zijn we naar de film geweest (nog voor haar verjaardag) en vervolgens gaan stappen om mijn verjaardag echt te vieren. Mijn nieuwe huisgenootjes Andrea en Sam (beide uit Minnesota) zijn ook nog gekomen; echt super leuk! Zijn echt super aardig. Zondag uitgebreid gebrunched (thanx nog familie voor het pakketje!) en 's avonds met zijn allen gegeten. Lekker een relaxte dag dus :).

Ga er maar weer eens vandoor, want zie dat het al weer een lang verhaal is geworden. Sorry mensen! Oh ja, auto is niet door gegaan, aangezien Sandy hem in de prak heeft gereden een dag voordat ik hem zou kopen. Was wrs niet meant to be... Heb besloten de komende maanden maar zonder auto te doen. Voor die paar maanden zou het meer een luxe zijn dan een noodzaak; heb geen zin om er zo veel tijd, moeite en geld in te stoppen. Denk dat ik me zonder ook wel red...

Heel veel plezier op vakantie voor diegenen die binnenkort gaan!

Liefs

Ps. Meer foto's op: lindaroggen.whereareyou.net

• 18 Juli 2005 - 08:17

Martin:

Hoi nicht,
    Blij dat je zo enthousiast bent over alles. Betekent dat je het naar je zin hebt. Met de studie gaat het zo te zien ook wel goed.
    Groeten,
    Martin

• 18 Juli 2005 - 09:35

Robine:

Klinkt zoals altijd weer geweldig wat je allemaal gedaan hebt Lin! Ben blij dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Met dat tijdsverschil was ik er toch niet helemaal zeker van of mijn sms je op tijd bereikt had, maar gelukkig toch nog op de dag zelf! Ik geniet in Nederland ook na een week nog steeds optimaal van mijn 'ik-ben-afgestudeerd- super-gaaf-gevoel'!
    liefs Robine

• 18 Juli 2005 - 10:29

Manon:

he meis,
    goed dat je nog steeds zo aan het genieten bent, had ook niet anders verwacht. Dat biertje in Bruxelles moeten we zeker doen als je weer in dit ieniminie landje bent!

liefs
    Manon

• 18 Juli 2005 - 11:01

Gijs:

Lieve Lin!

Ben blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je tijd in Australie ook mooi was. Heel veel succes met alles! En die appelsap in het Vaatje moet straks wel goedkomen denk ik!

Kus

• 19 Juli 2005 - 12:35

Pap En Mam:

Hallo lieve Lin,

Blij dat je weer heelhuids in Nw. Zeeland bent aangekomen en het in Australie zo naar je zin hebt gehad! Echt supergave foto's, alleen jammer dat je van die pinquins geen foto's mocht maken. Gelukkig heb je toch nog 1 gespot onder die auto hahaha.
    Veel liefs en xxx

• 19 Juli 2005 - 14:34

Wen Bas En ?:

HA LIN SUPER VERHAAL WEER BYE THE WAY NOG GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG BEN HET HELEMAAL VERGETEN KRIJG JE HE MET DIE ZWANGERSCHAPS HORMONEN HI HI VERDER GAAT ALLES GOED BEN NU BIJNA 4 MAAND EN GA ME NU EINDELIJK WAT BETER VOELEN HOORT ER BIJ. HEB JE VERDER NIETS TE VERTELLEN DUS GENIET ER MAAR VAN MIJN MOEDER IS AL AAN HET PAKKEN....

DIKKE KUS BAS WEN EN DE BABY

• 20 Juli 2005 - 20:05

Sandra:

Ola lin, Que tal? muy bien? Leuke verhalen en mooie foto's. Nu weer back to the real world, maar dan wel aan de andere kant. Met de studie gaat het zo te zien ook wel goed. (we hadden ook niet anders verwacht). Succes voor deze periode met je studie en laat snel weten hoe het allemaal gaat. Dikke kus sandra

• 21 Juli 2005 - 16:50

Suzan En Nicky:

he lieve nicht,

Blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. en een leuke vakantie hebt gehad heb niet veel nieuw... o ja nicky heeft een kamer! (gelukkig).
    maar geniet er van en tot het volgen de verhaal....

Liefs suzan en nicky

• 09 Augustus 2005 - 14:56

Margreet:

Hee Lin,

alles goed met de studie? Ben hard aan het leren voor zomer tentamens. Weer is hier vreselijk. Veel plezier daar, mis je en binnenkort weer een mail,

liefs Margreet