gekke Kiwi's.... ;) - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu gekke Kiwi's.... ;) - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

gekke Kiwi's.... ;)

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Mei 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

...lopen nog steeds op blote voeten (of slippers), in korte broek en shirt met korte mouwen, terwijl het nu toch echt wel herfst is. De bladeren vallen van de bomen, het is echt koud (vooral 's ochtends en vanaf het eind van de middag), en het regent hier bijna dagelijks. En ook niet zo'n beetje, want het schijnt de ergste regenval in jaren te zijn in Nieuw-Zeeland. Nu moet ik heel eerlijk zijn, want ik heb er echt helemaal niets van mee gekregen. Maar er schijnen een uurtje hier vandaan mensen geevacueerd te zijn, wegen afgesloten en zelfs mensen omgekomen... Het schijnt zelfs ergens in de middag in Nederland op het nieuws te zijn geweest, maar toen lag ik gewoon lekker in mijn bedje te slapen en ben gelukkig niet met bed en al weggedreven.

Is al weer een tijdje geleden dat ik een bericht heb geplaatst, maar met de auto is inmiddels alles geregeld. De reparaties zouden 2440 dollar kosten. Ik heb 2450 voor de auto betaald, dus heb besloten om het geld te nemen en de auto te verkopen zoals ie was. Heb ik uiteindelijk nog 1150 voor gekregen, dus heb het geld dat ik voor de koppelingsplaat heb betaald en voor de verzekering die ik heb afgesloten weer terug. Sta dus weer op nul. Gek hoe dingen toch uiteindelijk weer op zijn pootjes terecht kunnen komen. Ben uiteindelijk ook blij dat ik van die auto af ben, want hij begon al erg rare geluidjes te maken... eind goed, al goed?!?

Vrijdag met Sophie en Tobias gegeten hier in mijn flatje (Sophie zou in eerste instantie ook naar Nieuw-Zeeland komen om te studeren (had ook VSBbeurs gekregen), maar is nu aan het reizen met haar vriendje). Was super gezellig! Lekker om weer even een hele avond Nederlands te kunnen praten (mijn huisgenootjes waren niet thuis)! Thanx guys!

Moet zeggen dat ik verder niet al te veel heb meegemaakt, dan in mijn kamertje of bibliotheek zitten en aan mijn assignments werken. Heb ze eergisteren ingeleverd :). Hoop dat het weer voldoende is... Heb mijn best gedaan, meer kun je niet doen, toch? (Wijze lessen van ouders komen toch stiekem altijd wel ergens van pas ;)...)

Oh ja, maandag hebben we Claire's verjaardag nog gevierd. Niet te uitbundig, want zaterdag viert ze het samen met LauraLee en Klaus, want die zijn beide ook bijna jarig. Zie de foto's voor een kleine impressie... (2457, van links naar rechts: Claire, Annie, Dana, Ivy, ik, Hara en LauraLee)

Ok, hoop dat in Nederland ook alles goed gaat! Denk aan jullie!

Liefs

  • 26 Mei 2005 - 12:50

    Wendy/bas/?:

    dag nicht alles goed zo te lezen... wij hebben ook wel leuk nieuws voor jou....er is een baby opkomst ja een achter neefje of nichtje ben nu 8 week en een paar dagen zwanger ik dacht vindt je vast wel leuk om even te weten. alles gaat verder z'n gangeje en zo t ezien bij jou ook...mama heeft er heel erg veel zin in om bij je te komen maar het duurt nog ff. nou schat we horen wel weer van je een dikke kus en liefs bas wen en de baby

  • 26 Mei 2005 - 16:33

    Pap En Mam:

    Hallo Lin,
    Blij dat je idd niet ben weggedreven; ze waren aan het kajakken in de straten en windsurfen in de parken, waar toch normaal gesproken geen vijver is, dus heeft echt flink geregend.
    Maar als je op de kaart kijkt, zit jij aan de linkerkant van het eiland en dit was op dezelfde hoogte maar dan rechts.
    Lin veel plezier nog, veel liefs en xxx

  • 27 Mei 2005 - 08:47

    Martin:

    Hoi nicht,
    Blij weer wat nieuws van je te lezen. Bij jullie wordt het herfst, hier verwachten ze 30-33 gr. Lekker zonder airco onder een plat dak. Ook in de trein errug fijn. Nog 3 weken dan ben ik van die ellende af.
    Groeten en veel plezier maar weer,
    Martin

  • 28 Mei 2005 - 19:16

    Pluimpje:

    He Lin, Goed om te horen dat je je nog steeds vermaakt. Wat een gedoe met die auto, inderdaad blij dat je er vanaf bent! Hier in Nederland is de "hittegolf" begonnen hoor! die herfst laat die maar even bij jou. Wij zijn wel toe aan beter weer ;-). Ik spreek je snel weer. dikke kus sandra

  • 04 Juni 2005 - 17:08

    Anke:

    Hé Lin,

    Nou zo te lezen gaat alles prima, alleen wat minder weer. Gelukkig ben je van die auto af, ga je nog een nieuwe kopen?
    Met mij ook alles goed. Ben net terug van een paar dagen Mallorca (heb studiereis begeleid). Was erg leuk, maar ook vermoeiend.
    Vandaag weer veel geklust in ons nieuwe huisje. Ik vond het in het begin erg moeilijk om door het geheel 'heen te kijken', maar nadat de vijf lagen behang (incl. laag kurk) eraf zijn gegaan, de vieze keuken (met vet en cornflakes tegen de kastjes aan) eruit is gesloopt en de stinkende vloerbedekking is verwijderd, heb ik een beetje een idee gekregen hoe het er straks -opgeknapt en wel- uit gaat zien. Maar goed, dat duurt nog even....
    Veel plezier weer en je hoort wel weer van me.

    Liefs, Anke

  • 04 Juni 2005 - 17:08

    Anke:

    Hé Lin,

    Nou zo te lezen gaat alles prima, alleen wat minder weer. Gelukkig ben je van die auto af, ga je nog een nieuwe kopen?
    Met mij ook alles goed. Ben net terug van een paar dagen Mallorca (heb studiereis begeleid). Was erg leuk, maar ook vermoeiend.
    Vandaag weer veel geklust in ons nieuwe huisje. Ik vond het in het begin erg moeilijk om door het geheel 'heen te kijken', maar nadat de vijf lagen behang (incl. laag kurk) eraf zijn gegaan, de vieze keuken (met vet en cornflakes tegen de kastjes aan) eruit is gesloopt en de stinkende vloerbedekking is verwijderd, heb ik een beetje een idee gekregen hoe het er straks -opgeknapt en wel- uit gaat zien. Maar goed, dat duurt nog even....
    Veel plezier weer en je hoort wel weer van me.

    Liefs, Anke

  • 06 Juni 2005 - 18:38

    Silll:

    he lieve zus, kreeg ff een rolberoerte toen ik hoorde dater zulke overstromingen waren, ik bellen en niemand te bereiken. je mag niet weer boos worden op oma hoor, we waren alleen maar bezorgd. nou lieve lin, have fun! spreek je snel weer! dikke kus mij

  • 06 Juni 2005 - 19:54

    Reinder:

    Hoi Linda,
    Helemaal vergeten om jouw te bedanken voor je heerlijke KIWI op mijn verjaardag! Harstikke tof van je! Gaat volgens mij allemaal z'n gangetje wel doorzo...beetje studeren...autopech...taartje eten...beetje regen. Nou hou vol meid. www.drock.nl groetjes Reinder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 31727

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: