Het zuidereiland... (en een ongelukje :(...) - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Het zuidereiland... (en een ongelukje :(...) - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Het zuidereiland... (en een ongelukje :(...)

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Mei 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

was echt waanzinnig mooi!!! Het is zo afwisselend qua natuur, dat je er uren, dagen kunt rondrijden en helemaal niet verveeld raakt. Van gletsjers tot bergen, van groene weilanden met schapen en koeien tot super mooie stranden en van kleine dorpjes met slechts drie straten (daar hebben ze er heel veel van hier in NZ) tot grote steden waar van alles te beleven valt.... (zie foto's...)

Ik ben mijn tien dagen begonnen en geeindigd in Christchurch. Ik vloog woensdagavond van Auckland naar Christchurch en heb donderdag lekker een dagje alleen in Christchurch rondgedwaald. Had ik even nodig. Mijn huisgenootjes zijn geweldig, maar zoals de meesten van jullie weten heb ik de tijd voor mezelf zo af en toe wel even nodig. En dat is nogal moeilijk in 'Flat 6C', want er is altijd wel iemand thuis....
Maar goed, Tim (Duitse jongen, 23, die ik in het vliegtuig heb leren kennen) kwam me donderdag ophalen. We hebben lekker gegeten en nog een drankje gedaan en zijn de volgende ochtend naar Hamner Springs gereden. Dat was echt een desillusie! Wij dachten dat het Hot Water Springs waren middenin de bergen, maar het was zo ontzettend toeristisch! We moesten tien dollar betalen en het was gewoon een klein zwemparadijs, inclusief waterglijbaan en rondrennende kinderen. Ik moet toegeven, het water was warm... maar dat was ook ongeveer het enige... Het dorpje op zich was erg mooi gelegen, maar er viel nu niet echt veel te beleven...
Volgende ochtend dus maar weer verder gereden naar de westkust: gelunched in Greymouth (saai!), toen een stukje naar het noorden gereden naar de Pancake Rocks - wetenschappers weten nog steeds niet die rotsen zo zijn gevormd in de vorm van gestapelde pannekoeken. Hoe moet ik het dan weten!??! Frustrerend! - en toen via de kust weer naar beneden gereden naar de Frans Jozef Glacier (Gletsjer). We hadden Dana (Amerikaans vriendinnetje hier uit Student Village die al liftend het zuidereiland heeft verkend) inmiddels opgepikt.
Nachtje in een hostel geslapen, 's ochtends naar de gletsjer gelopen (was cool) en 's middags verder gereden naar Wanaka: dat was echt zoooooo mooi! Vanuit het hostel hadden we uitzicht op een immens meer omringd door bergen. De herfstkleuren op de bomen maakte het helemaal af.. Een van de mooiste plekjes die ik heb gezien tot nu toe.
Tim besloot om terug naar Mt Cook te gaan, want hij moest weer werken. Heb toen maandag de bus naar Queenstown genomen. Weet niet waarom iedereen daar zo'n hype van maakte. Vond het niet erg bijzonder. Je kan er een heleboel extreme sporten doen, maar daar is het voor mij dan ook wel mee gezegd. In Queenstown kwam ik Claire (mijn huisgenootje) en haar moeder tegen en ben met hun meegereden naar Dunedin. Was lekker om weer even in een echte stad te zijn: Dunedin was gaaf! Na twee nachtje besloot ik weer terug te gaan naar Christchurch, waar mijn reis helaas weer eindigde.

Ok, dat was in het kort wat ik heb gezien. De foto's geven een idee... Heb nog niet echt activiteiten gedaan, omdat ik weet dat ik in de zomer met tante Ria weer terug zal komen en dan wrs alles zal gaan doen (of niet tante!??!).

De reis was erg gaaf, alleen het einde was een beetje jammer. Sarah kwam me ophalen van het vliegveld in Auckland en we waren al weer terug in Hamilton, ongeveer tien minuutjes van de campus, toen een mevrouw het nodig vond om tegen de achterkant van mijn auto aan te rijden :(. We stodnen te wachten voor een voorrangsweg en ze dacht dat wij al optrokken, maar helaas... Hele bumper kapot, kofferbak ingedeukt en gekrast... Heb mijn auto maandag naar de Panel & Paint gebracht en het is nu afwachten hoe groot de schade is. Heb zelf mijn kofferbak niet opengemaakt, want dacht dat ik hem wrs niet meer zou kunnen sluiten. Alleen van de buitenkant schatte hij het al op 1500-2000 dollar (heb 2450 betaald voor de auto, dus kun je nagaan), dus moet nu afwachten wat de verzekeringsmaatschappij gaat beslissen. We'll see... Maar heb dus nu even geen auto en dan besef je hoe snel je daar aan gewend bent geraakt. Gelukkig zijn Sarah en ik ok. Ik heb helemaal nergens last van, alleen Sarah slikt nu wel pillen, omdat ze last heeft van haar nek. Hoop dat het niets ernstigs of blijvends is.

Gisteren echt onwijs gelachen. Ivy (mijn huisgenootje uit Hong Kong) was jarig. Het is niet hun cultuur om met jongens uit te gaan. Doe je eigenlijk alleen als je denkt dat het echt voor langer wat zal worden of hij uiteindelijk je man zal worden. Ze heeft dus ook nog nooit een jongen gezoend en wij dachten dat het grappig zou zijn om een stripper in te huren. Dus we waren aldoor een beetje aan het geinen over wat voor beroep haar toekomstige man zou moeten hebben. Kwamen uiteindelijk uit op een lifeguard. Helaas bleek het een beetje te duur te zijn om een stripper in te huren (en misschien zou zij het toch niet helemaal aankunnen), maar Annie had met stoepkrijt op de muur een lifeguard getekend (in onze flat). Echt heel erg grappig. Overal slingers, ballonen, in Chinees 'Happy Birthday' op de muur. Het was echt een gekkenhuis. Maar goed, Ivy is gek op karaoke, dus hebben we een karaoke dvd gehuurd en een paar uur karaoke gedaan: dat was echt zo grappig! Het was een gekkenhuis gisteren, maar super leuk: Claire had een taart gebakken, Annie en ik hadden samen gekookt, Hara had allemaal lekkere dingen gekocht...

Nu weer back to reality en weer hard aan de slag met de studie. Heb trouwens mijn eerste assignment gehaald met 75% (A- hier), dus daar was ik erg blij mee. Weet nu ook een beetje wat ze verwachten.

Oh ja, ben niet gekozen voor de commissie, maar kon er niet erg verdrietig om zijn. Wist al niet zeker of ik het echt wilde. Zou leuk geweest zijn, maar ook een verplichting aan een kant. En met al die reisjes die ik hier maak, zou het wrs toch niet echt opschieten...

Nou goed, ga weer iets doen. Anders denken jullie echt dat ik hier alleen maar voor de fun ben en dat is natuurlijk niet zo ;)! Moet toch wel uiteindelijk dat diploma zien te halen; in one way or the other...

Take care,
Liefs

  • 05 Mei 2005 - 10:10

    Pluimpje:

    He Lin, leuk reisverhaal! de foto's spreken inderdaad voor zich. Met wie sta jij op de foto bij het meer (DSCF2366). Misschien heb ik dat even gemist. Succes met de studie ;-). liefs uit Arnhem

  • 05 Mei 2005 - 18:53

    Diaan:

    hi lieve lin, klinkt idd goed.... luxe leventje hoor haha... leuk dat je even belde zondag, alles is goed gegaan; even wennen maar komt zeker goed! Geniet van alles, succes met studeren! Liefs Diaan xxx

  • 06 Mei 2005 - 00:08

    Diaan:

    hi lieve lin, klinkt idd goed.... luxe leventje hoor haha... leuk dat je even belde zondag, alles is goed gegaan; even wennen maar komt zeker goed! Geniet van alles, succes met studeren! Liefs Diaan xxx

  • 06 Mei 2005 - 12:29

    Pap En Mam:

    Hallo Lin,
    Idd jammer dat je uitstapje zo moest eindigen, maar gelukkig hebben jullie er zelf weinig aan over gehouden.
    Hoeveel zonsondergangen en zonsopgangen heb je inmiddels gezien of ben je de tel inmiddels kwijt?
    Die herfstkleuren zijn idd prachtig, maar de rest zo te zien ook!
    Nog veel plezier Lin, xxx

  • 06 Mei 2005 - 22:54

    Kimmie:

    Hee Lin, ziet er allemaal weer helemaal top uit! Je probeert het toch steeds weer, om ons jaloers te maken, niet? Was wel leuk je vanavond weer even gesproken te hebben!!
    xx

  • 07 Mei 2005 - 14:32

    Geert Jan:

    Moi Linda.
    Alles naar wens las ik (nou ja alles)
    In het begin las ik,een ongelukje?? Toen dacht ik he alweer een neefje erbij, maar goed dat ik niet zo goed kan denken, niet dan?
    By the way, zoals de Fransen zeggen, die Pancake Rocks zijn/is volgens mij de eerste McDonalds uit het stenen-tijdperk.
    Zoals bij de Flinstones hahahaha.
    BMW en studeer ze!!!!!!

  • 07 Mei 2005 - 21:08

    Monique:

    he linda,
    ziet er allemaal super uit! ben blij te lezen dat je je zo goed vermaakt en dat alles goed gaat!
    kus, Monique

  • 09 Mei 2005 - 11:39

    Martin:

    Hoi Lin, ook wij waren eens een paar dagen weg (punt nl). Met de motor naar de Harz. Slecht weer maar verder ok. Gezond weer terug gelukkig. Leuke foto's en zoals gewoonlijk een leuk en uitgebreid verslag. Jammer van dat blik, maar jullie gezondheid is toch belangrijker. Groetjes dow-under!
    Martin

  • 16 Mei 2005 - 17:57

    Ria:

    hoi lieve linda,

    heb nog eens alle berichtjes gelezen en dan denk ik, komt helemaal goed. Waar je ook heen wilt, gaan we gewoon heen. Maar schapen wil ik in ieder gaval tellen. Vond het erg lief dat je op m'n verjaardag belde. Het is tweede Pinksterdag, het is nat, koud en niet gezellig. Jody geniet ook erg van je berichtjes en vindt het toch wel beetje lang als ik straks ga. Meid geniet overal van en tot gauw. xxx Ria xxxx

  • 17 Mei 2005 - 20:59

    Jos En Hennie:

    hoi Linda hier ook een groet uit peize we hebben je leuke verslag gelezen erg leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven wat je allemaal beleefd allen jammer dat ongelukje met je autootje maar dat is gelukkig alleen maar blik! ook vond ik ook de foto,s schitterend een prachtig land. groetjes en xxxx van ons allemaal

  • 18 Mei 2005 - 20:59

    Silvia:

    he zus! tja beetje jammer, je kan maar beter in een gebakje scheuren he ;)!!! haha, nee gelukkig heb je er zelf niks aan over gehouden!!! heb je wel gehoord dat de meiden en ik alle prijzen hebben gewonnen bij het voorjaarconcours van school??? jaaja, tachtie-clan in the race hoor!! lees dat je het nog wel erg naar je zin hebt, houden zo, maar mis mij ook een beetje okeej??? spreek je snel!! dikke kus

  • 18 Mei 2005 - 21:01

    Silvia:

    BTW, the tachtie-clan is niks spannends hoor. is gewoon van life goes on... corky tatcher, tenminste als je je nog iets herinnert vanuit Nederland en niet verkiwied bent! hahaha xxxxxxxx

  • 19 Mei 2005 - 10:01

    Jody:

    he lin, alles goed. nou hier in Grun wel hor. jammer van je autootje. ik hoop dat je je nog steeds vermaakt, vast wel. ik wil ook naar de zon hier is het poepweer. dus geniet overal maar volop van en maak ons hier in dit kikkerlaandje maar lekker jaloers. doei lieverd

  • 20 Mei 2005 - 10:55

    Margreet:

    Lieve Lin,

    bedankt voor je kaartje. Mis je al wel een beetje maar denk ik helemaal als ik weer in Nederland ben. Met wie moet ik nou Groningen onveilig maken? Lees je site trouw en droom nog steeds van de loterij winnen. Succes, liefs Margreet.

  • 16 Juni 2005 - 14:20

    Pluimpje:

    He Lin,
    wordt het niet eens tijd voor een nieuw verhaaltje?!
    ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 31735

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: