Bula! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu Bula! - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Linda Roggen - WaarBenJij.nu

Bula!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 November 2005 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Wow, best vreemd nu het echt de laatste dag in Hamilton is. Heel Student Village is verlaten. We zijn er nu nog met zijn vijfen; Fred, Klaus, Vivienne en Andrea (mijn Duitse huisgenoot). De rest is allemaal vetrokken, dus ben nu ook wel klaar om te gaan. Morgen naar Auckland om mijn tante op te pikken en dan nog een paar weken rondreizen in NZ :) voordat ik weer naar huis ga :) (en ik mijn bubble moet verlaten en het echte leven gaat beginnen).

Afgelopen twee weken in Fiji waren super! !en heel erg blij dat ik toch uiteindelijk heb besloten om te gaan. De eerste twee dagen heb ik lekker bij het zwembad gelegen in mijn hostel in Nadi. Moest wachten tot maandag totdat de Feejee Experience zou beginnen (vier daagse tour over the main island) en dat vond ik eigenlijk niet zo erg. De paar avonden ervoor had ik toch niet al te veel slaap gehad aangezien veel van mijn vrienden hier zouden vetrekken terwijl ik in Fiji was, dus moest toch nog wel een paar keer worden uitgegaan... haha! Heb de eerste twee dagen dus heerlijk uitgerust.

Van maandag tot en met donderdag heb ik dus de FE gedaan. Was super. Heb onwijs leuke mensen ontmoet en onwijs leuke dingen gedaan! Van bezoeken aan de villages (deed bijna denken aan een derdewereld land) en scholen, tot het drinken van kava (het traditionele drankje dat onder de categorie narcotics valt; tsja, kan nu dus niet meer zeggen dat ik nooit 'drugs' heb gebruikt, haha!), mud & hotpools, snorkelen, kampvuur met gitaar muziek, een 3 uur durende trek door de bush, billi-billi rafting... het was super! Denk dat de bezoeken aan de villages toch wel de meeste indruk hebben gemaakt. Vooral eentje waar de kinderen je bij de hand nemen en je rondleiden door hun village, zodat ze ook hun engels kunnen oefenen. Heel erg schattig!

Na de FE ben ik met Lauren (Anerikaans meisje die ik tijdens de FE had lereb kennen) naar de Yasawa eilanden gegaan. We hebben 2 verschillende eilanden bezocht en het is idd wel net echt paradijs. Allemaal heel erg primitief, maar daardoor des te leuker. Daarna nog 2 dagen een 'cruise' gedaan. Stelde niet al te veel voor, maar was wel super leuk. Je vaart elke dag alleen een klein beetje rond hetzelfde eiland, maar ze hebben ons wel naar verschillende plekken gebracht waar je super gaaf kunt snorkelen! Heb echt onwijs genoten van al die duizenden verschillend gekleurde vissen :)! Verder alleen maar spelletjes gespeeld; kaartspelletjes, scrabble (weer nieuwe woorden in het engels geleerd!), en zelfs monopoly, haha!

Laatste dag weer in Nadi doorgebracht, want Dave kwam ook naar Fiji op de terugweg naar de States. Was leuk om hem nog even te zien. We hebben een super leuke dag gehad, terwijl we eigenlijk niets anders hebben gedaan dan souvenirs kopen, wat inhoudt veel onderhandelen met de Fijians. Dat was een hele ervaring op zich, haha! Verder nog een keer uitgenodigd om kava komen te drinken (kan je hier niet weigeren, want dan beledig je de mensen). Dave wilde het eigenlijk niet proberen, maar toen hij hoorde dat ik - wrs 1 van de meest anti drugs mensen die er op aarde rondloopt (nee pap en mam, zeg ik niet alleen omdat jullie ook deze site lezen...) - het ook had gehad, durfde ie het toch ook wel aan. Je moet ook echt wel heel kava drinken wil je er dronken of high van raken.

Laatste paar dagen hier afscheid genomen van iedereen en het meeste is inmiddels gepakt. Nog een paar kleine dingetjes. Gisteren mijn huisgenootjes sam en andrea naar het vliegveld in Auckland gebracht (na bijna 2 uur op sam te hebben gewacht, aangezien ze niets geregeld of klaar had). Tsja, mijn avontuur hier in Hamilton is over, maar mijn kleine avontuur - de rondreis - gaat nu beginnen. Kan nu toch wel beginnen te zeggen: tot snel!

Heel veel liefs en houd me ook de komende maand op de hoogte van wat er allemaal gebeurd in ons kikkerlandje :)!

ps. Meer foto's op lindaroggen.whereareyou.net!

  • 20 November 2005 - 08:52

    Roelof:

    Hey linda,

    Zonde voor je dat je bubble is gonna burst :) Wel leuk om te zien dat je het naar je zin heb gehad.

    xx

  • 20 November 2005 - 09:44

    Diaan:

    Yo Linnie! Verahlen en fotos om jaloers op te worden... helemaal nu ik weer voor het eerst moest krabben hihi! Klinkt goed en ziet er goed uit, ben benieuwd naar heel veel fotoboeken! En inderdaad tot snel, maar geniet eerst nog met volle teugen van je reizen! Liefs DiaanXX

  • 20 November 2005 - 10:43

    Bas/wen En Sampy:

    he lin alles goed zo te horen nou we hebben mama gisteren op het vliegtuig gezet en ze zal zo wel bij jouw komen geniet er van en maak vooral heel veel plezier met z'n 2en...nog ff afzien voor mij maar het zal snel genoeg gaan...mam i love you en tot snel dikke kus van ons alle drie...

  • 20 November 2005 - 10:55

    Nathalie:

    Hey Linda,

    Dus Fiji was bevallen...te gek daar he! Maar ik denk dat je reizen door NZ net zo mooi gaat vinden hoor!!! geniet ervan!

    Groetjes,

    Nathalie.

  • 20 November 2005 - 14:46

    Pap En Mam:

    Hallo Lin, idd nog een paar weekjes genieten en dan is het over, maar je hebt wel een hoop mooie dingen gezien en meegemaakt, waar je lang op kunt teren. Daar zijn we wel een beetje jaloers op. Je hebt nu nog een paar weken om op je gemak met tante Ria in de camper rond te trekken. Geniet er allebei van, maar komt vast goed, want tante Ria had er enorm veel zin in.
    Veel plezier en xxx

  • 20 November 2005 - 20:44

    Sil:

    het aftellen is nu echt begonnen, nog maar ff en je bent er weer :)! nog ff met tante ria rondtouren in de camper (daar willen we ook wel foto's van zien, hoe jullie je daarin huisvesten ;)) en dan nog de lange reis terug. Ik hoop dat je inmiddels wel weer zin hebt om ons te zien na al je mooie, leuke en levensgevaarlijke gebeurtenissen. Vroeg me alleen af of het leven in Nederland dadelijk nog wel spannend genoeg zal zijn na je NZ- avontuur?!? maar goed, wil je als je tijd hebt nog ff kijken naar een nieuw zeeland canvas deken voor de paarden? die zijn hier namelijk ontiegelijk duur (moeten natuurlijk helemaal verscheept worden...), dus let me know... Have fun, take care en TOT SNEL! Dikke kus

  • 20 November 2005 - 20:48

    Sil:

    hahaha, linnie in rokjes op de foto. Nieuw-Zeeland ontwikkelt Linda! hahaha, ik ga vet stuk!

  • 21 November 2005 - 07:28

    Joanne:

    Hey Lin!
    Gaaf om steeds je verhalen te lezen! Nieuw-Zeeland was steeds heel herkenbaar, alhoewel jij wel veeel meer gave en spannende dingen hebt gedaan dan ik toen ik er was! Fiji is voor mij niet bekend, en klinkt inderdaad echt als paradijs! Geniet van je laatste weekjes! Liefs!

  • 21 November 2005 - 08:57

    Martin:

    Tsja Linda, nog maar een paar weekjes en dan sta je hier weer te blauwbekken. Nog ff lekker genieten hoor!
    Groeten en tot in NL!
    Martin

  • 22 November 2005 - 10:26

    Lin:

    hey linnie!!

    t klinkt nog steeds erg goed allemaal.. geniet er n nog van!! GRoetjes Linda

  • 24 November 2005 - 17:19

    Jos En Hennie:

    hoi linda we hebben erg genoten van je reisverslagen en je prachtige foto's geniet de laatste weken nog maar samen Ria van je wel verdiende vakantie groetjes van ons allemaal en tot ziens in ons koude kikkerlandje.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Linda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 31732

Voorgaande reizen:

10 Juli 2008 - 31 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: